Gruwelijke Hitte!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Katja Meering - WaarBenJij.nu Gruwelijke Hitte!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Gruwelijke Hitte!!

Door: Katja Meering

Blijf op de hoogte en volg Katja

16 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi!

Waar zal ik eens beginnen met vertellen?

Ten eerste is het hier gruwelijk benauwd, het is windstil en dat maakt het leven hier ondraaglijk.. Haha nee grapje, ben wel eerlijk dat het niet lekker is en best wel behoefte heb aan een dagje in men winterjas lopen.. Ik zweet hier al terwijl ik alleen maar op men kont zit. Ondanks de hitte ben ik verkouden, waarschijnlijk wordt dit mede mogelijk gemaakt door het 'weinige' roken dat ik hier doe :P..

Verder is er laatst bij ons in de straat een bewaker neergestoken, zijn verschillende chollers in huis geweest en het is veel bewolkt (+ regen en onweer) maar het gaat met mij nog altijd prima hier!!

Heb besloten om 10 dagen eerder naar huis te komen, dit is tevens allemaal al geregeld dus op 19 januari 12.10 zet ik voet op Nederlandse bodem, dus beter staat er een welkom commitee op mij te wachten met ballonnen en toeters en bellen ;) dit vroegere vertrek heeft meerdere redenen maar dit leg ik allemaal uit als ik weer thuis ben!

Op stage gaat het allemaal zijn gangetje, over een weekje zit ik op de helft. Blijf morgen braaf samen met Koen langer op stage om aan school te werken, hebben beetje achterstand door stroomuitval afgelopen weken (welgeteld een 6x ofzo), door deze uitval vallen onze werkzaamheden grotendeels stil die je dan zo snel mogelijk af wilt ronden zodra de stroom het weer doet waardoor school op een wat lager pitje komt te staan.

Verder heb ik de afgelopen tijd weinig meegemaakt, ga nog steeds redelijk vaak uit (een 4 vd 7 avonden) en kom een beetje slaap te kort maar iets spectaculairs is er niet gebeurd behalve dat onze zaterdagavond letterlijk in het water viel door de regen die er ineens met bakken uit kwam vallen. Curaçao is niet gemaakt voor veel regen dus als het er een keer goed uit komt vallen staat het halve eiland blank en kan je bij wijze van zwemmen naar huis haha.

Qua politiek is het op dit moment wel rustig. Afgelopen vrijdag was er een gratis concertje op het Brionplein waar t-shirts uitgedeeld werden met Bai Gaña Baka (betekend: de liegende koe) erop. Zo wordt ex-premier Schotte op dit moment genoemd; mooie beloftes maken voor Curaçao, verkozen worden als premier door deze beloftes, beloftes niet nakomen en tadaaaaa hallo bijnaam!! Als gierige Nederlander zijnde ben ik met een paar huisgenoten naar dit concert geweest en heb 3 shirten weten te bemachtigen dus heb gewoon nieuwe pyjama's gescoord. Natuurlijk mogen artiesten niet wegblijven als iets gratis is dus heb Enmeris en Area51 gezien!! Het zegt jullie waarschijnlijk niks maar op Youtube is vast wel wat te vinden van ze ;)

Aankomende vrijdag (19 oktober) zijn de verkiezingen. Iedereen krijgt verplicht 4u aaneengesloten vrij om te stemmen, zo ook J&S Tours. Dat betekend dus een half dagje vrij ondanks ik niet mag stemmen, maar dit vind ik natuurlijk geen enkel probleem ;).. Wel wordt ons 's avonds geadviseerd weer thuis te blijven omdat rond 22u de stemmen worden geteld en er rellen uit kunnen breken. Er zijn bepaalde pleinen op curaçao die bezet gaan worden door bepaalde partijen. Laat er nu net een partij tussen zitten die anti NL is, dus beter blijven we daar uit de buurt.

Volgens mij zijn de muggen een beetje uitgekeken op mijn huisgenoten, want ze beginnen mij nu goed lastig te vallen. Heb al aardige wondjes op mijn voet staan :( klote beesten!!

Van alle avonden die we uitgaan vind ik de donderdagen het leukste. Suzan, Marjolein, Maaike en ik beginnen dan bij Salsation om een paar dansjes te doen en eindigen in TuTu Tango met nog meer dansjes! Elke week herken ik meer gezichten en zelf zijn we ondertussen ook wel bekend daar :) dus echt leuk om daar te zijn op donderdagen. Helaas heeft Suzan nog maar 3 donderdagen te gaan voor ze naar huis gaat, maar zal extra veel dansjes voor haar doen als ze met haar rugzak sjouwt in Thailand..

Ik denk dat ik jullie weer redelijk op de hoogte heb gebracht, mijn excuses als ik iets ben vergeten (mijn geheugen hier is namelijk 3x nada)..

Ayo i bon siman (Doei en een fijne week)

xxx

  • 16 Oktober 2012 - 18:36

    Mandy:

    Enmerissss Level Up Music!! (Kan t niet vaak genoeg zeggen) Maar leuk verhaaltje weer, brengt wat vreugde in mn sociale isolatie zo voor de tentamens haha.
    Ben wel jaloers dat je Area 51 en Enmeris hebt gezien hoor ! Geniet er nog van daar en ik zie je de 19e! Jeeeej!
    Sunchi, xxx

  • 16 Oktober 2012 - 18:38

    Katja Meering:

    Hahaha hij was ook echt leuk yu!!
    Jaaaa,, nog 93 dagen en dan is ik thoessss.. Dan klaag ik weer over de kou waarschijnlijk :)
    xxxx

  • 16 Oktober 2012 - 18:51

    Mams:

    weer een leuk verhaal, maar wat dat roken betreft, als je nu eens met je eigen afspreekt 1 sigaret per uur, dat ga ik ook proberen als ik daar ben.
    TOT GAUW, IK TEL DE DAGEN AF

  • 16 Oktober 2012 - 18:53

    Michelle:

    Moet verplicht reageren, want dat is de regel he hahaha..
    Ik heb het gelezen dushi!
    tis allemaal zo gezellig :)
    Zie je straks weer hihi..
    Ayoooo

  • 16 Oktober 2012 - 18:59

    Katja Meering:

    Ik rook al 1 sigaret per uur moeder,, tenminste op stage haha..

    Tot straks tietttt ayooo

  • 16 Oktober 2012 - 19:11

    Maaike:

    Bai Gana baka mmwwuuuuhhh
    om maar even te voldoen aan michelle's regel

    ayooo

  • 16 Oktober 2012 - 20:26

    Rachel Raafs:

    hallo die katja wat was het weer een leuk verhaal we kijken samen hier alweer uit naar je volgende verhaal altijd leuk.
    Zeg ga jij nu al zitten tellen voor naar huis te komen over 93 dgn je moet gewoon lekker blijven het is hier veel te koud en dan moet je wel je winterjas aandoen hahahahhahahahahaha
    gr en vele xxxxxxxxxxx van mij en smurf hihihihihihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 50959

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: