Eerste weekje!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Katja Meering - WaarBenJij.nu Eerste weekje!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Eerste weekje!!

Blijf op de hoogte en volg Katja

25 Augustus 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal..

Eerste weekje zit erop.. Het gaat prima met me, totaal geen last van heimwee, alleen van gruwelijke vermoeidheid..

Afgelopen weekend ben ik al meteen goed verbrand op mijn rug, het waaide vrij hard dus dan kan je wat langer dan normaal in de zon liggen haha maar dit uitte zich later in 3 nachten slecht slapen omdat men rug vrij gevoelig was en rood natuurlijk.. En elk jaar met men grote mond zeggen dat ik niet snel verbrand, nou dit neem ik bij deze dus terug!!

Afgelopen dinsdag ben ik dus begonnen met mijn stage, het is klein bedrijf in the middle of nowhere en mijn uitzicht is op een kruiwagen met dorre boompjes eromheen.. Maar de strandjes die dit eiland biedt en in het weekend tijd heb om deze te bezoeken maakt het weer allemaal goed.

Moest de eerste dagen met het openbaar vervoer naar mijn stage, nou werkelijk waar,, ik begin langzaam van de NS te houden want hier is het openbaar vervoer dus hopi kak! Ja mensen het kan dus erger dan de NS!!! Prijs je zelf maar gelukkig dat er uberhaupt een trein is bij ons haha.. Ik moet sowieso al aan de andere kant van de stad opstappen en zit minimaal een half uur tot 3 kwartier in het busje omdat sommige Antillianen zich voor hun huis af laten zetten in allerlei achterhoeken. Op de terugweg moet ik ook zeker een kwartier lopen tot ik bij een grote weg aankom en dan is het maar hopen dat er snel een busje komt. Curacao heeft namelijk geen vaste dienstregeling maar alles en iedereen rijdt wanneer men zin heeft. Het welbekende bushokje zoals in Nederland kennen ze hier niet, hier is het een paal met een bordje waar 'Bushalte' op staat haha. Maar mijn redder Koen heeft een auto gehuurd en mag elke dag meeliften met hem :) erg aardig vind ik zo..

De eerste dagen op stage verliepen niet geheel soepel, voelde me totaal niet op mijn gemak, erg veel onduidelijkheid dus baalde hier zeker wel van.. Maar we zijn nu 4 dagen verder, ondertussen is alles al een stuk duidelijker, eerste compliment is binnen en Koen is er weer dus het zal wel los lopen de komende 19 weken..

Mijn werkdagen zijn dus van dinsdag t/m zaterdag van 8 tot 17u, dus mijn weekend is dus op zondag en maandag.. Houdt dus in dat ik op zaterdagen soms beetje moe zal zijn omdat op vrijdagen mooie feestjes zijn maar als voordeel heb ik wel dat ik op zondag helemaal los kan gaan op Wet & Wild en op maandag wat meer rust heb omdat natuurlijk 95% van het huis op stage is..

Op dit moment ben ik dit verslag aan het typen in mijn uur lunchpauze :D,, jaja Katja heeft anderhalf, jaa anderhalf uur pauze per dag!! Hoe chill is dat :D

Verder uhhh, zijn er gister veel mensen bijgekomen dus ons huis zit helemaal vol nu,, ben benieuwd of ik vanaf nu om de douche moet gaan vechten want we zitten met een 10 mensen in het huis en hebben maar 2 douches.

Ook even wat informatie over mijn verblijf. Opzich redelijk schoon allemaal, had erger verwacht maar de gezamenlijke koelkast is wel goed ranzig,, maar Nicole is zo lief om deze vandaag te gaan poetsen zodat we er fatsoenlijk eten in kunnen leggen want op dit moment ligt alles bij Laura in haar studio. Ik ben eerlijk, het bedrag wat ik betaal aan huur is het niet echt waard, maar overleef het de komende 5 maanden wel. Mijn kamer ligt gelukkig niet aan de patio dus kan rustig slapen als ik daar behoefte aan heb..

Morgen ga ik met Mandy naar Zanzibar, 1 van haar laatste dagen en dan zit haar vakantie er alweer op en's avonds uiteraard naar Wet & Wild, toch even vieren dat ik op maandag vrij ben :D

Het volgende verhaaltje komt pas weer als ik weer wat te vertellen heb. Mij kennende is dat dus al vrij snel ;)

Ayooo xxx

  • 26 Augustus 2012 - 12:02

    Rachel Raafs:

    hallo die katja wat weer een leuk verhaaltje heb het net gelezen geniet ervan daarzo en ik wacht alweer op een volgend verhaal van jouw.
    en geniet lekker van zanzibar heerlijk

    xx van ons

  • 26 Augustus 2012 - 12:31

    Jolanda Guntlisbergen:

    Hey Katja Meering wat leuk om zo je verslagen te lezen hihihi.. gelukkig is alles toch nog een beetje goed gekomen en komt er eindelijk een beetje routine in de dagen.. van dat openbaar vervoer daar daar zou ik echt de kriebels van krijgen meid, top om te horen dat je het zo goed volhoudt en dat je weet wat je moet doen. Ik vind je heel erg dapper katja en wens je nog een fijn verblijf..

  • 26 Augustus 2012 - 14:08

    Mams:

    komt wel goed schatje, ik zei toch, het is pas de eerste dag, je moet altijd wat langer doorkijken
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 50976

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: