Maffe zooi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Katja Meering - WaarBenJij.nu Maffe zooi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Maffe zooi

Door: Katja Meering

Blijf op de hoogte en volg Katja

02 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia mensjes!!

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet typen maar het is toch al zeker een dikke week geleden dat ik iets heb geplaatst geloof ik.. Ja mijn geheugen is crap hier hoor!!

Ben ondertussen al een dikke 6 weken op het eiland en over 6 weken komt mi madre naar Curaçao om haar allerliefste dochter op te zoeken natuurlijk!!

Nou even over afgelopen week..

Vorig weekend ben ik met een paar huisgenoten en Kenly naar de Blauwe Kamer geweest. Kenly is een antilliaan die we hebben leren kennen bij de salsa.. Erg handig want meneer wist precies de weg, zelf zou ik uiteraard verdwalen. Onderweg begon het te regenen dus de klim naar beneden was beetje glad, dus was uiteraard het grootste mietje die de meeste hulp nodig had. Uiteindelijk op plaats van bestemming en dan moet je naar beneden springen wou je niet nog meer klimmen.. Aangezien Kenly al in het water lag, kon ik niet anders dan erachter aan te springen omdat ik als ik zelf zou klimmen geheid uit zou glijden. Ik stond te bibberen als een gek want het leek hoger dan ik dacht.. Dan na te gaan dat Playa Forti nog stukkie hoger is.. Dus even 2x nadenken of ik daar vanaf ga springen :P Eenmaal in het water zag ik een kleine opening waar we doorheen moesten zwemmen om de Kamer in te komen, nou helemaal in paniek want sommige golven sloten deze opening en als ik iets haat is het onder water zwemmen.. Nja toch verstand op 0 en zwemmen,, eenmaal in de kamer.. GEWELDIG!!! Wat was dat mooi zeg! Leek wel op een Chenotte (een zwembadje in een grot) wat ik in Mexico heb gezien :). Dankzij Marjolein hebben we leuke foto's kunnen maken want zij heeft een fatsoenlijke onderwatercamera.. HELD!!

's Avonds met spierpijn los gegaan op Wet & Wild en op maandag vaste prik: zwemmen bij Livingstone.. Maaike en ik hadden gerent om op het loungebedje te kunnen waar we uiteindelijk in slaap zijn gevallen.. Erg vervelend moet ik zeggen :P

Afgelopen weekend begon mijn weekend echt top!! Gerrit Schotte (ondertussen dus ex-premier) is ontslagen dus Curaçao stond beetje op zijn kop.. Paar huisgenoten werden gebeld met de melding niet de straat op te gaan in verband met eventuele politieke rellen die vooral naar de Nederlanders en stagiaires gericht zouden zijn. Van Rudolf (beveiliger in de straat) mochten we dus nergens heen dus waren we verplicht om thuis te blijven.. Nou het was zo geweldig dat ik van ellende om 23u al naar men bed ging. Heb deze nacht bij Maaike geslapen (3 hoog) omdat ik zelf op de begane grond slaap met mijn ramen aan de straatkant,, vond ik niet zo'n prettig idee dus ik denk ik ga het maar wat hogerop zoeken :P.. Heb heerlijk geslapen en uiteraard was al die drama om niks want er is niks gebeurd. De verkiezingen zijn wel op 19 oktober dus dat zou een avondje zijn dat wij als NL op moeten letten en rellen moeten vermijden.

Zondag toch erop uitgetrokken en dit keer zijn we gaan snorkelen bij Playa Lagun, opzoek naar zeeschildpadden!! En ja hoor,, ik heb ze eindelijk gezien!! 3 jaar geleden viel dit toch even vies tegen maar de foto's maken weer alles goed!!

De foto's zijn trouwens te vinden op mijn FB.

Verder zit ik nu weer op stage.. Ben begonnen aan de 7e week, over 3 weken zit ik al op de helft!! Het begint toch eens tijd te worden om een paar avondjes te gaan plannen voor school want anders ga ik op het einde wel in tijdnood komen.. Er zijn teveel feestjes hier en het is erg moeilijk om thuis te blijven..

Jolanda en Mandy!! Heel erg bedankt voor jullie kaartjes :) de rest zal ik deze week wel ontvangen denk ik.. Heb zelf gister ook kaartjes gekocht, dus ga ze een deze dagen schrijven en op de post doen!!

Verder ben ik zo'n 5 van de 7 avonden de deur uit, voornamelijk salsa.. Kom redelijk wat slaap tekort maar het is het waard!!

Moet toch even duidelijk maken dat mijn leven zo vervelend is dat ik nog lang niet naar huis wil :)..

Ben er weer klaar mee voor deze keer..

Ayooo en tot ???

xx

  • 02 Oktober 2012 - 17:40

    Rachel Raafs:

    he meid wat weer een leuk verhaal heb er weer van genoten hopelijk is het daarzo beter weer hier is het nu momenteel droog en verder was het regenweer.
    ik geniet elke keer van je leuke verhaal wacht alweer op de volgende p.s. heb je fotos gezien erg mooi xxxxx van ons

  • 02 Oktober 2012 - 17:42

    Bas:

    Heeee kats!

    super vet:) eindelijk dus toch de schildpadjes gezien!

    De eerste stap is gedaan... playa forti komt ook wel neem ik aan?

    veeel plezier daar! doe de groeten aan remco en marijntje mocht je ze tegenkomen:)


  • 02 Oktober 2012 - 17:45

    Katja Meering:

    Heey Bassie!!

    Jaa zelfs filmpje van de schildpad.. Ga ze vandaag even jatten bij huisgenoot..
    Haha Playa Forti blijft voorlopig eventjes een groot vraagteken :P

    Heb nog niks van die 2 gezien, maar ALS ik ze nog tegenkom zal ik zeker de groetjes van je doen :)

  • 02 Oktober 2012 - 20:40

    Mams:

    leuke beschrijving van die blauwe kamer, ik dacht natuurlijk aan iets anders, want je kadootjes moeten wel op,he.
    maar als ik je zo hoor, heb jeen vervelende tijd daar, dus ik kom daar gauw verandering in brengen.
    dag schat xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 50983

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: