Aruba: One Happy Island! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Aruba: One Happy Island! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Aruba: One Happy Island!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

17 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia Dushi's

Onze week met onze trip naar Aruba!
Enjoy:D

11 januari
Pfff, ’s morgens om half 6 opgestaan om te gaan douchen:P ik heb echt staan klappertanden want was echt ijskoud. Daarna hebben we de laatste spullen ingepakt en stipt 7 uur zijn we vertrokken naar Hato om aan onze 4 daagse reis naar Aruba te beginnen:D.. Na 86 paspoortcontroles werd ons bij de laatste even gemeld dat we ons immigratieformulier mee hadden moeten nemen:( pfff echt belachelijk maar we mochten na elkaar wat smerig aankijken gewoon doorlopen. Na een vlucht van een klein half uurtje waren we op Aruba:D ik ben eerlijk, de 1e indruk was wel een tegenvaller maar dat had ik bij Curaçao ook! We werden op het vliegveld opgehaald door kennissen van men mamsie want daar slapen we de komende dagen, heel relax we hebben ons eigen appartementje (2 slaapkamers met airco, grote badkamer, een keuken, kleine woonkamer en een porch) dus hebben het echt goed getroffen hier! Annie en Chommy hebben ons al een deel van het eiland laten zien. We zijn begonnen bij de Natural Bridge die in 2005 is ingestort, maar er komt al een baby Natural Bridge aan. Daarna zijn we naar Casibari geweest, niet echt een idee wat het was of voor moest stellen maar we hebben een soort van berg beklommen en daar een aantal foto’s gemaakt natuurlijk:D:D Ja mam, heb voor jou echt de ramptoerist uitgehangen vandaag! Chommy heeft ons ook het Westpunt laten zien van Aruba, echt heel mooi. Hier kan je echt langs de stranden rijden wat in Curaçao niet kan. Er is hier ook een stuk helemaal volgebouwd met joekels van hotels en dat heeft de benaming Hotel Area. Als ramptoerist zijnde moesten we natuurlijk ook even de plek bezoeken waar Nathalie Holloway is verdwenen. Verder zijn we wat lokale kroegjes afgegaan en hebben kleine boodschappen in huis gehaald.
Oja, wat me vandaag is opgevallen in vergelijking met Curaçao is:
- De infrastructuur is veel beter dan in Curaçao, hier heb je namelijk geen gaten in de weg:P!
- Je ziet het verschil tussen rijk en armoede hier niet echt.
- Het lijkt wel of het hier goedkoper is:P maar dat zal achteraf toch wel niet zo zijn haha.
- Ook hier op Aruba zijn veel zwerfhondjes.
- Het waait hier een stuk harder.
Het wordt weer een te lang verhaal dus stop ermee voor vandaag. Oja speciaal voor jou moeders heb ik vandaag al 101 foto’s gemaakt:P goed hé???

12 januari
De dag begon al om 9 uur toen de wekker mijn mooie droom verstoorde:(.. Netjes opgestaan omdat we rond een uurtje of 10 weer lekker door Aruba gingen crossen. We gingen eerst Gerrie ophalen, de vriendin van Annie, oja natuurlijk ging de hond Lotje ook mee, zat gezellig de hele weg bij ons op schoot met der kop uit het raam rond te kijken:P. We zijn begonnen met Arikok Nationaal Park, niet echt iets bijzonders, ze hebben er pas geleden een mooi pad geplaatst zodat je er fatsoenlijk met de auto doorheen kan rijden:)! Het enige wat je zag was dorre en droge grond met veeeeeel cactussen, voor ons werd het park pas interessant toen we bij Boca Prins kwamen, dit is een inham met een woeste wilde zee, eindelijk eens golven in het Caribisch gebied hier:P. We begonnen om 11 uur al met een biertje te proosten op Frans die ons deze reis mogelijk heeft gemaakt:D.
Daarna zijn we doorgereden naar Baby Beach, een lang zandstrand die je op Curaçao niet kent haha, maar de dames vonden het veelste druk dus zijn we doorgereden naar … Beach.
Daar hebben we lekker op het strand gepicknickt met de zelfgemaakte boterhammen van Annie:D ze had eitjes, spam (soort smak) en banaan gebakken en dat allemaal op 1 boterham:P was echt lekker:D!!! Ook hebben we de KIA gevangenis gezien, leek erg veel op de Bon Futuro van Curaçao. Er zijn eigenlijk best veel vergelijkenissen! Omdat Frans zo weg is van Charlies Bar zijn we daar natuurlijk heen gereden om een foto te maken, wat ons uiteraard ook is gelukt:P.. Verder hebben we nog in een paar kroegjes pilsjes gedronken en zijn we langzaamaan naar huis gereden om te douchen en om daarna uit eten te gaan bij Que Pasa. Uiteraard kozen we weer voor de spare ribs en hebben ons buik weer helemaal rond gegeten:P
Dus even samengevat:P vandaag was ook weer een toffe dag, zijn echt blij dat we zoveel van het eiland zien dus Annie en Chommy, masha danki:D maar we zijn kapot, gebroken, moe, dus gaan weer vroeg ons bed in om morgen weer een vermoeiende dag tegemoet te gaan:P

13 januari
Denken we een uurtje langer te kunnen slapen, wordt ik wakker gebeld:P. En na het telefoontje kreeg ik het nieuws te horen van de aardbeving in Haïti, hier op Aruba was het dus ook te voelen, 4,2 op de schaal van Richter maar natuurlijk hebben wij er niks van gemerkt:P
Ik heb het wel hard horen waaien maar het waait hier zoiezo harder van in Curaçao dus dacht er verder niet over na dus ben weer netjes in slaap gevallen, bleek het dus een kleine aardbeving te zijn haha:P
Voor we naar de stad zijn gegaan hebben we boodschappen bij Super Food, nou werkelijk waar ik wist niet wat ik zag:P allemaal Jumbo producten hahahahaha. Ik voelde me dus wel een beetje thuis;)
We hebben vandaag ervoor gekozen om Oranjestad te gaan verkennen, best een leuke stad maar om kleding te kopen is het dus waardeloos! Annie had het er vanmorgen nog over dat er afgelopen jaar heel weinig regen is gevallen en ja hoor we waren net 10 minuten in de stad en het kwam eruit vallen! Geen probleem, we zijn wat gewent hé als Nederlander zijnde;).
Helaas bleef het dus niet bij 1 bui en hadden we vrijwel de rest van de middag miezer en omdat het eiland er niet voor is gemaakt stonden veel straten blank, en omdat het hier meteen begint de verdampen is het de hele middag en vies klam geweest, jak!
We hebben hier de Pizza Hut op de hoek liggen en om Nans een plezier te doen zijn we pizza gaan eten. Vanavond wordt het weer lekker optijd naar bed, want het vroege opstaan en de hele dag bezig zijn, zijn we natuurlijk niet meer gewent na 2,5 maand chillen:P

14 januari
Weer wat eerder opgestaan om even contact te hebben met het thuisfront. Daarna dachten we nog even te shoppen in het hotel gebied maar hier houden ze dus een siësta van 2 uur dus vrijwel alles was dicht:(! Na een uurtje rondgeslenterd te hebben zijn we terug naar huis gegaan om ons koffer maar weer eens in te pakken. Nans kwam op het idee om als bedankje spaghetti te maken dus hebben we maar gedaan, ’s middags om 3 uur warm eten is niet echt iets voor mij. Rond half 6 zijn we aangereden naar het vliegveld om in te checken en te wachten tot half 8 pfff… Hadden een kleine turbulentie maar voor we het wisten begon de landing al weer:)! We hebben daarna Aziza opgehaald om weer een lekker avondje salsa:D Alleen om dus terug te komen op het middag eten, ik heb dus geen fatsoenlijke avond maal gehad dus na 4 glazen wijn stond ik op men kop:P en goed ook man! Na de salsa zijn we nog naar Cinco geweest, moet op donderdag dus vol staan met militairen, en ik heb misschien 30 man geteld voor zover ik kon tellen;)
Ik gok dat we zo rond een uurtje of 3 in bed lagen maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet:P

15 januari
Ja de drank van gister:P viel me vandaag niet erg goed haha.. Aziza en Nans wouden bij Delifrance gaan eten maar ik moest er niet aan denken dus ben lekker in bed blijven liggen. Ze hebben me na het eten nog opgebeld of ze me moesten komen halen want ze gingen naar de Daaibooibaai, maar ik had er zoooo geen zin in dus heb tot half 5 in bed gelegen, echt schandalig maar was wel fijn;). Dan zal ik maar met de avond beginnen:P we zijn met zen 3e gaan eten bij Asia de Cuba, er was een salsabandje! Het eten was lekker maar de muziek echt verschrikkelijk. We hebben nog even besproken hoe ik me de avond ervoor gedragen had want ik wist het niet meer:P maar ja ik geef het toe, ik moet me schamen:P hahaha ik heb het ook lekker bij de cola gehouden vanavond;)
Na het bandje was er een dj die natuurlijk veel betere muziek draaide dus ik heb nog een paar dansjes kunnen doen:D

16 januari
We hadden vandaag weer een boeiende dag, hebben de hele kamer weer ontsmet, dus hebben weer een schone kamer! Voor we het wisten konden we alweer de douche in want om 17u begon de Happy Hour op Zanzibar, natuurlijk weer met de band Loading! We hebben het heel gezellig gehad zoals altijd en dit keer sloeg de drank er bij Nans goed in:P, ze begon echt onzin te lullen en kroop zo half naar de auto hahahaha:D
We waren al om half 12 thuis maar hebben weer een leuke avond gehad:D

17 januari
Weer lekker uitgeslapen en het wordt weer eens tijd om boodschappen te doen, we hebben werkelijk waar helemaal niks meer in de koelkast staan:(! Verder wordt het een rustig middagje, vanavond gaan we Wet & Wild onveilig maken maar horen jullie morgen meer over;)

Mam hopelijk ben je nu wel de 1e die een reactie plaatst!
Plaats hem speciaal voor jou eerder:D alweer:P
Succes:P

Ayo een dikke soen!

  • 17 Januari 2010 - 17:59

    Mamsie:

    ik doe eerst reageren en dan ga ik hem op mijn gemak lezen, fijn dat je zoveel foto's gemaakt hebt.
    nog 2 weekjes en dan ben ik bij je, lekker knuffelen
    dag schat

  • 17 Januari 2010 - 18:08

    Mamsie:

    ik heb je verhaal gelezen, gezellig, wat heb je het toch goed daar, ik wilde dat ik ook 4 maanden vakantie kon vieren.
    als je maar niet denkt dat jullie straks elke dag kunnen uitslapen als wij er zijn, vroeg uit de veren, want we moeten Annemie een hoop laten kijken, ik ben benieuwd naar de foto's van Aruba.XXXXXX

  • 17 Januari 2010 - 18:11

    Rachel:

    hallo katja

    je hebt weer een heel boeient verhaal van een hele week geschreven,
    echt geweldig.
    Jullie maken echt wel heel veel leuke dingen mee daar en ook op aruba hebben jullie heel veel gezien.
    Ben erg benieuwt naar de fotos van jullie ik hoop dat je ze klaar hebt als je hierheen komt op bezoek, verheugen ons erop,geldt ook voor je moeder als ze dan mee wil komen natuurlijk.
    nou ik zou zeggen geniet ervan daarzo en we verheugen ons weer op het volgende verhaal.

    heel veel groetjes en knuffels van rachel

  • 17 Januari 2010 - 18:16

    Daphne:

    Ja dan willen we die honderden foto's wel zien natuurlijk:O

    Nog maar heel even, en dan ben je alweer terug in ons koude Nederland:)

    Xxx

  • 17 Januari 2010 - 19:38

    Enrique:

    Leuk man Aruba.
    Was wel ff wennen om zo vroeg op te staan iedere dag haha en ook nog eens optijd gaan slapen :P

    Veel plezier volgende week xx

  • 18 Januari 2010 - 07:31

    Karian En Math:

    jullie heben het toch ongelofelijk gezellig en goed.
    geniet daar want hier is het op dit moment maar triest en ongezellig, iets minder koud maar niks aan.
    rust en geniet maar verder want voor je het weet moeten jullie helaas terug naar het kikkerlandje.
    Groetjes
    xxx

  • 18 Januari 2010 - 19:50

    Lindy:

    haha helemaal geweldig daar in aruba, leuke foto's er weer bij!

  • 20 Januari 2010 - 19:15

    Ron:

    Beste Katja.

    Eigenlijk gek dat ik je wat stuur in het overvolle leven. Maar mis je soms niet iets? Het is daar wel zo geweldig mooi en relax. Maar kom je wel aan al je trekken.

    In elk geval veel plezier daar. Groetjes, Ron

  • 20 Januari 2010 - 19:22

    Katja Meering:

    Hoi Ron,

    Geen enkel idee wie je bent!

    Maak je geen zorgen, aan men trekken kom ik hier zeker wel:D niet dat je er trouwens wat mee te maken hebt maar goed..

    Ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 50967

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: