Mams & Karnival di Korsou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Mams & Karnival di Korsou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Mams & Karnival di Korsou

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

15 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia makamba's

Omdat mams er is en het dus hopi hopi druk heb plaats ik mijn bericht dus een week later dan normaal;) maar dat hebben mijn trouwe fans natuurlijk vast wel gemerkt:P

Hier komt dan ook een update van de afgelopen 2 weken in plaats van 1:D

Hier issie:

1 februari
Een update over onze spectaculaire wandeltocht:P.. Nou echt helemaal in het pikkedonker zijn we aan de wandel gegaan opzoek naar een weideveld waar we in plaats van de zon de maan op zien komen:P het was sjiek hoor maar alleen niet voor mij weggelegd;)! Rita vond dat we het gezien moesten hebben en dat is gebeurd dus kla (klaar op zen papiamentu)!
Om 8 uur wakker gebeld door Bas of we hem even bij Mambo af wouden zetten omdat meneer een huurauto had gehuurd maar al te laat was want hij was er heilig van overtuigd dat hij de auto om 9 zou halen, bleek het 8 uur te zijn:P. En alweer een mislukte poging stroom halen, bij iedereen geld geïnd:P stonden we daar waren we ALWEER het Pagatinu nummer vergeten:(, dus konden weer terug pff.. Wij als chick zijnde hebben ook een poging gedaan tot banden oppompen van een Jeep, en ja het is ons gelukt:D. Verder is het vandaag ALWEER pokkeweer, het kijkt echt goed donker en ik zie nu dat het ook nog eens regent:(.. Ohh mams, dit ga je niet leuk vinden:P
Wat kan je verder op zo’n dag als dit doen dan te gaan poetsen:P voor de allerlaatste keer, yeah! Echt dit huis is 1 groot stofnest, het pakt echt gigantisch veel stof op maar we zorgen dat het nu schoon is zodat de Mamsies een goede indruk van ons krijgen natuurlijk;) dat we niet zo lui zijn als ze denken haha!
’s Avonds lekker bij Livingstone wat gaan drinken en natuurlijk werden het er weer genoeg en half 3 lagen we in bed:P heerlijk gewoon ffe een drankje doen, en dan tot het eind blijven hangen haha!

2 februari
Nou echt, hoe een vette avond kan je hebben:D maar zal eerst eerlijk zeggen dat ik overdag met een katertje in bed heb gelegen. Maar de avond, Chinqa had dus kaartjes en shirts voor ons geregeld want dat is bij een Jump In dat je een shirt krijgt van die carnavalsvereniging. Echt iedereen had er zijn eigen creatie van gemaakt door erin te knippen of er zelf dingen aan toe te voegen, en wij hadden dus een saai t-shirt, ik had een knoop achter op men rug en men mouwen opgerold tot we iemand zagen die haar telefoonnummer op haar shirt had geschreven vonden wij dat we dat ook moesten doen, haha nou echt bekijks had je ermee:P en natuurlijk ook een aantal bellers maar over 2.5 week zijn we toch weg dus whatever:P. Verder was er live muziek van de 3 grootste tumba bands van Curaçao en natuurlijk kwam Reina di Tumba ook haar carnavalshit ten gehore brengen:D:D.. Het was helaas al om 1 uur afgelopen maar we zijn nog gaan afteren in Omundo, al vond ik dat niet echt leuk want er was echt kutmuziek;), maar we hebben ook even geregeld dat we vrijdag weer een jump in hebben bij de mariniers dus dat wordt helemaal 1 grote grap hahaha..

3 februari
Vandaag is het zover, onze mama’s komen:D. We hebben het gister zo laat mogelijk gemaakt zodat we vandaag echt tot laat in ons bed konden blijven liggen maar ik werd al lekker om 11 uur wakker gebeld:( dus ben ook maar meteen wakker gebleven en zag dus al dat Arke natuurlijk vertraging heeft pfff dus nu duurt het nog langer voor ze er zijn:(.
En toch ben ik terug naar bed gegaan want na een uur werden men oogjes toch best moe:P, en optijd opgestaan maar we waren TE LAAT op hato, hahaha volgens internet hadden ze 35 minuten vertraging dus gewoon optijd vertrokken was het vliegtuig dus wel normale tijd geland dus ze stonden al bij de transfer op ons te wachten:P dus 5 minuten later naar het resort gereden en zijn we toen naar Zanzibar gegaan om lekker te gaan eten, maar Annemie was kapot en zat echt als een zombie te kijken na 2 dagen wakker zijn hahaha dus ze zijn rond 11 naar bed gegaan.

4 februari
Om 9 uur stonden we al op het resort:P voor ons natuurlijk kei vroeg want we zijn het uitslapen gewend. We hebben onze mams ons huisje laten zien en zijn daarna boodschappen gaan doen en we hebben onze complimenten al binnen dat we de weg en het eiland zo goed kennen haha en dat het veel makkelijker is dan continue met de bus:P
Daarna zijn we lekker gaan zonnen en zwemmen bij Livingstone want het personeel vroeg of we daarheen kwamen dus hebben we dat maar gedaan;)
’s Avonds zijn we bij de Tropen gaan eten want daar zijn we nog helemaal niet gaan eten en moet zeggen voor die 12 gulden wat je moet betalen het goed te eten is:D dus wel een aanrader opzich! De rest van de avond hebben we bij de Heeren doorgebracht zonder Nans want die was moe en wou slapen.. Maar er was natuurlijk salsa dus hebben ons prima vermaakt tot 2 uur want toen was de avond natuurlijk al voorbij:(, de salsavonden gaan altijd echt verrekte snel:P

5 februari
Weer om 9 uur paraat op het resort om naar Willemstad te gaan. Ja Annemie is natuurlijk nieuw op het eiland dus die heeft nog best veel te zien:P dus we zijn in Punda geweest en hebben een cruisebootje aan ze laten kijken want daar was zelfs mijn mams nog niet geweest:P verder hebben we bij de kade wat gegeten en gedronken en wachten tot de Pondjesbrug openging hahaha.. Ook onze mams hebben even de toerist uitgehangen bij de fontein bij Riffort alleen waren ze niet zo nat als ons:P Daarna zijn we opzoek gegaan naar een schaar en van die hawaikransjes want vanavond hebben we wee een jump in met onze mams dus moeten dit keer ons shirts ook aan flarden knippen om niet echt buiten de boot te vallen:P. In de middag heb ik even op bed gelegen en heerlijk gedoucht in het resort, eindelijk eens warm water:D
Na de douche heeft mams men shirt kapot geknipt en konden we langzaamaan vertrekken naar onze 2e jump in in Rustenburg. Het zou uitverkocht moeten zijn maar dat was niet te merken en ondanks de mindere drukte heb ik me natuurlijk uitstekend vermaakt:D Loading moest optreden wat ik dus niet wist dus was surprise;)
Er hingen van die gruwelijke glittersterren aan het plafond en uiteraard hebben Nans en ik er van het plafond getrokken om ermee rond te zwaaien:P achteraf niet zo’n goed idee want de glitters lieten dus echt los dus we zaten helemaal onder hahahaha en afvegen was geen succes want ze bleven wel op ons lijf plakken maar niet aan de ster;)
Op de terugweg had de rest honger dus Nans heeft de mams kennis laten maken met de Truck di Pan en ook dit was geen succes want na het eten deed de auto dus niks meer, alweer:P
Vanalles en iedereen opgebeld, de autoverhuurder vertikte het om te komen dus hebben we moeten wachten tot iemand zijn eten ophad zodat we konden gaan duwen, geluk voor ons dat er een paar Nederlanders aankwamen en begonnen te schreeuwen dat ze ook wouden helpen dus de auto startte in no time weer:D wat een geluk weer:P

6 februari
10 uur opgestaan en 4 gemiste oproepen van de autoverhuurder. Ja had hij vannacht maar moeten komen dus ben in de auto gestapt om hem weer proberen te starten en hij verrekt het weer dus hebben we die vent toch maar moeten bellen:( en hij zou na een uurtje komen dus god weet wat voor preek we krijgen voor die belletjes van vannacht:P
Ben in die tussentijd maar gaan douchen voor die rotte glitters er vanaf te spoelen maar men armen en gezicht zijn schoon maar men rug zit natuurlijk nog onder dus ga ik het in het zwembad dadelijk nog eens proberen om ze eraf te krijgen en lukt dat niet ga ik vandaag gewoon als glittergirl door het leven haha. Nou geen zwembad voor ons want meneer zou er anderhalf uur over doen om de auto te maken en het werden er natuurlijk dus 6 dus ben nog maar een keer gaan douchen.. De avond was natuurlijk verkloot omdat ie pas om half 9 aan kwam zetten met de auto. Dus zodoende:P

7 februari
Gister hebben de 3 aan het strand gelegen en ik ben gaan lezen want had er geen zin in vandaag! Mama had vandaag zelf spaghetti gemaakt en ze zijn by the way allebei knalrood van het verbranden hahahahaha:D:D moeten ze ons maar niet in willen halen;)
’s Avonds zijn we naar Mambo geweest, iets later dan de planning maar heb evengoed paar dansjes kunnen doen..

8 februari
Weer lekker vroeg opgestaan om weer wat te gaan ondernemen in Curaçao alleen wisten we niet wat dus dacht ik laten we naar een museum gaan, Kura Hulanda:P daar krijg je geloof ik vanalles te horen hoe de Antillianen door Nederlanders als slaaf werden gebruikt vroeger alleen het rotte museum was dicht dus zijn we maar bij op een terras bij de kade wat mensjes gaan kijken:P. Daarna hebben we mams gevonden bij Livingstone want ze was thuisgebleven in verband met hoofdpijn. Ze had gereserveerd om hier vanavond te gaan fonduen maar we kwamen erachter dat er jazz muziek was die avond dus hebben de reservering een week verschoven;)
We hebben bij Chogogo lekker in de hottubs gezeten en boekje gelezen om ons daarna te douchen om lekker te gaan eten bij Tempo Doeloe, we kwamen er daar achter dat ze alleen Indonesisch eten hadden en waren er allemaal niet zo kapot van:P. Daarna zijn we op aandringen van Sherman weer eens wat bij Livingstone gaan drinken maar was moe dus lag rond 12 uur al in bed, jaaaa kan ook eens optijd gaan slapen;)

9 februari
Opgestaan met de bedoeling om naar het Sea Aquarium te gaan maar werd veranderd door te gaan chillen bij Moon en de wind doet het goed daar want men gezicht was goed verbrand terwijl je denkt na die 3 maanden dat de zon je niks meer doet:P wel dus hahaha!
Mams had bij Chogogo gereserveerd voor onbeperkt bbqen maar na een kleine portie zat ik al vol:P maar zijn natuurlijk als laatste blijven zitten en ja om 10 uur gingen we want ze hadden alles al opgeruimd en leek wel of ze ons half wegkeken dus zijn we maar gegaan.. We hebben nog even op het balkon gezeten en daarna langzaam richting huis vertrokken.

10 februari
De mams zijn er nu een week en nog een weekje te gaan:(.. Het is voor ons ook al echt aftellen, echt verschrikkelijk:(:(! Ga je internetinfo vragen bij Livingstone leer je iemand kennen van een werving en selectie bureau en ze kon wel wat voor me betekenen! Ja godver, nu mijn ticket geboekt en geld op is komen ze ineens allemaal aanrennen pfff.. Heb besloten om gewoon naar huis te komen en te gaan sparen en ergens in januari aankomend jaar terug te gaan, want dan zal ik toch wel op een mooi bedragje zitten:P.. Kreeg ook even te horen dat het vanmorgen in Nederland weer een lekkere -7 is dus kijk er echt naar uit om terug te vliegen naar het o zo warme Nederland. Verder ligt de rest nu aan het zwembad en ik ben lekker aan het interfleppen want heb genoeg zon gezien voor de komende dagen haha:P
Vanavond gaan we onze specialiteit koken voor onze mams, de quesedillas, dus heel benieuwd wat ze ervan vinden!

Net gegeten, en ze vonden onze kookkunst geslaagd:)..
Daarna zijn we onze auto gaan halen want die stond een eindje verderop omdat Nans de sleutel niet kon vinden ’s middags.. We zijn naar de kade gegaan want Annemie had de stad nog niet in het donker gezien dus zijn lekker wat gaan drinken in Willemstad..

11 februari
Vrij vroeg opgestaan omdat Nans der mams het Westpunt wou laten zien.. Ik vond de rit dit keer best lang duren maar komt misschien ook omdat we voor de 3e keer naar Shete Boka zijn geweest. Daarna zijn we 1 strandje afgegaan voor Annemie maar het werd beetje te warm:P dus zijn we doorgereden naar Porto Marie maar dit lag uiteraard ook helemaal vol dus hadden keuze uit uitgezakte bedjes en uitgezakte bedjes, ja niet dus:P dan maar terugrijden en bij Chogogo aan het zwembad liggen, heerlijk een zwembad;) en vooral wetende dat jullie allemaal weer lekker in de sneeuw zitten hahaha.. Ja ik mag er over een hele dikke week ook weer aangeloven aan de rotte kou:(.
Nans en ik kwamen het op geweldige idee om bij Asia de Cuba te gaan eten maar nadat onze mama’s de kaart hadden gezien wouden ze weg haha, erg laf maar we zijn na ons drankje maar doorgereden naar Cabana waar we een heerlijke ossenhaas hebben gehad:)
Mams kreeg koppijn dus wou vroeg naar bed en Nans en ik zijn nog even (tot half 2) gaan buurten bij Livingstone;)

12 februari
Nou de kutste dag ever voor me! Ik werd zo bescheten wakker en dat is de rest van de dag gebleven.. Ik had buikpijn en krampjes etc.. dus heb de hele dag in bed gelegen terwijl de rest bij Mambo was:(.. We zouden naar KFC gaan maar hebben het verzet omdat ik natuurlijk hun grootste fan ben en geen eten door men strot kreeg.. ’s Avonds was de bedoeling dat we naar cafe de Heeren zouden gaan, alleen ik voelde me met het uur beroerder en de paracetamol sloeg niet meer aan dus heb besloten om thuis te blijven en hebben dus met 4 man in bed film gekeken en daarna eindelijk slapen dus een spectaculaire dag was het niet voor me!

13 februari
Voel me gelukkig al een stuk beter, slapen doet wonderen! We zijn bij Zanzibar aan het strand gaan liggen om te genieten van de schaduw want was nog niet in staan om in de zon te bakken:P. Tussendoor zijn we gaan douchen en weer terug naar Zanzi want Loading begon om 6 uur met hun repertoire dus daar moesten we bij zijn:D! Nans kon het er vanavond van nemen want ik zou nuchter blijven omdat men maag nog niet helemaal top was dus madame had ze al vrij snel hangen hahaha.. Omdat we gister door mijn ziek zijn de salsa hebben gemist zijn we na Zanzi doorgereden naar Asia de Cuba (niet om te eten;)) om daar nog een 3 uurtjes er tegen aan te gaan:D maar dat brak me op een gegeven moment ook op!
Moet toch zeggen dat mams Math mist met de salsa, de mannen hier komen niet zo snel op je afrennen zoals Math dat doet haha:P dus Math dan weet je wat je te doen staat als we teruggaan;)!!

14 februari
Weer te vroeg wakker om ons voor te bereiden op de Grand Marche (de grote optocht)! Hebben koeltas, drinken, chips gekocht bij de AH en snel doorgereden naar Otrabanda want daar was het allemaal te doen.. We waren net optijd want ze sluiten hier werkelijk de hele stad af:P! We zijn bij Chinqa en haar zus gaan zitten en blijkbaar was Chinqa 1 van de leidsters van het korps dus voor ik het wist zat ik helemaal tussen de politie verstopt dus voelde me wel veilig;). Nu mams er is moeten we natuurlijk de toerist weer uithangen dus ik moest met iedereen en vanalles op de foto want vindt ze namelijk leuk;). We hebben best lang gewacht op de optocht as usual;) maar het maakte het er niet minder leuk op want echt, het korps bleef gewoon feesten en naar mensen joelen, was echt sjiek:P
De zon heeft ook goed zijn best gedaan want heb nu 6 minder bruine strepen op mijn rug staan:(. Dus mag morgen in de zon gaan bakken om het bij te kleuren!
De optocht zou rond 4 uur langskomen maar dit werd dus 6 uur haha, en ik moet zeggen dat het heel wat anders is dan bij ons maar we zaten aan het einde dus de mensen waren kapot want de stoet was al vanaf 11 uur aan de wandel dus ze waren onder het lopen/kruipen aan het drinken, eten en roken. Maar het was zeker de moeite waard om het dinsdag nog eens te bekijken maar dan helemaal verlicht:D

Dit zal hoogstwaarschijnlijk het 1 na laatste bericht zijn van mijn mislukte tripje naar Curaçao:P

Tot volgende week dushi's! Ook al heb ik der 0 zin in:P

Kussie

  • 15 Februari 2010 - 17:22

    Daphne:

    Nog maar een week!! :D

    En hoezo je mislukte tripje? Klinkt toch best geslaagd hoor, ik wil daar ook wel een paar maanden lamballen haha:P

  • 15 Februari 2010 - 17:23

    Daphne:

    Mwuahaha ik was weer eerste! :D

    Fijne carnaval nog trouwens;) Als het daar tenminste ook dezelfde dagen is als hier:P Nog 2 daagjes brakken!

  • 15 Februari 2010 - 18:35

    Mamsie:

    ik heb het ook gelezen en in het echt is het toch spannender math ik mis je hier{karian alleen voor de salsa en de bachata}ik was wel blij dat het slechte weer afgelopen was toen wij aankwamen we hebben nog geen regen gehad nou tot overmorgen dan moet ik het echte leven weer in doeiiiii

  • 15 Februari 2010 - 18:42

    Liesbeth:

    Dat was een flink stuk lezen. Die mislukte tijd valt toch wel mee. Zie het als een lange ervaring die ook wel vakantie genoemd kan worden. Zie jullie weer snel.

  • 15 Februari 2010 - 19:20

    Karian En Math:

    Nou ik wou dat ik zo'n "mislukte" vakantie had gehad, amaai; je hebt nogal een ervaring opgedaan, werken komt de volgende keer wel.
    Het is weer zalig om te lezen, en hoop nog een laatste verhaal te lezen voor jullie vertrek.
    En marian, geniet er toch maar van van de salsa daar en wie weet nog eens met math.
    Verder voor jullie nog geweldig fijne dagen en carnaval, hier nog wat sneeuw maar zou gaan minderen.
    Tot binnenkort
    xxx

  • 16 Februari 2010 - 06:31

    Rachel:

    hallo daar allemaal.

    wat een leuk verhaal weer, sorry alleen dat ik zo laat reageer maar heb het lekker gelezen.
    jullie hebben wel veel meegemaakt daar met de moeders en zeer leuke dingen gedaan.
    Ik ben zo benieuwd hoe daar de carnaval is geweest, nou hier was die in ieder geval heel erg wit.
    nou zo een mislukt tripje was het toch ook weer niet, jij kunt in ieder geval zeggen dat je daar vanaf september tot nu bent geweest en dat neemt je niemand meer af.

    heel veel groetjes vanuit hier en geniet van de laatste paar dagen daar.

    groetjes van rachel
    ps doe de groeten aan je mams.

  • 16 Februari 2010 - 23:38

    Enrique:

    Weer veel gedaan die 2 weekjes, nog een halve te gaan. Gaat snel..

    Werk zoeken is mislukt, je hebt leuke dingen gedaan, en nieuwe contacten ontmoet. Kan altijd nog van pas komen ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 50995

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: