Curaçao... Hopi Nice! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Curaçao... Hopi Nice! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Curaçao... Hopi Nice!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

24 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia Makamba’s
Konta? Hier gaat alles hopi bon, alleen het naar huis gaan komt echt dichtbij nu!
Nog anderhalve week en is Mams er eindelijk:D heb er zin in!

Dit berichtje wordt geplaatst onder genot van heerlijke bachata muziek van de buren haha:D

Enjoy:D

18 januari
Een nieuwe week begon voor ons met vrij optijd opstaan want we wouden even naar de stad, haha het is achteraf alleen maar een broodje bij Delifrance geworden en daarna zijn we naar huis gegaan om een film uit te zoeken voor de avond, we vinden de bios wel erg chill hier:D
We hebben gekozen voor “It’s Complicated” en wederom weer een leuke film, dit keer waren Aziza en Rita er ook bij, erg gezellig.
Na de film wouden Nans en ik nog even naar Livingstone voor een drankje omdat we de mensjes daar al even niet meer hebben gezien en zoals normaal hebben we niks betaald en lagen we om half 3 in bed:P..

19 januari
Wakker geworden met erg vervelend nieuws:(.. Ome Wim is overleden, echt een klap want niemand zag het aankomen:(:(. Maar met zulk nieuws besef je echt dat je gewoon echt heel ver weg van huis bent, en je ook niet meer kan doen dan alleen een telefoontje plegen. Maar tante Liesbeth en de rest natuurlijk heel veel sterkte!!! En ik kom langs zodra ik weer thuis ben!
’s Middags ben ik met Nans en Aziza naar de stad geweest, de laatste week van Aziza is aangebroken dus ze moest nog wat souvenirs hebben en ik heb eindelijk nieuwe slippers waar ik al weken voor kijk:P. Tevens hebben we de kaartjes voor “Festival di Tumba” in onze zak:D, ik zal even uitleggen wat deze party inhoudt: dit festival wordt elk jaar georganiseerd voor carnaval. Deelnemers over heel Curaçao melden zich aan om hun eigen lied te zingen en het liedje van de winnaar wordt dus de carnavalshit van dat jaar. Dit festival wordt verdeeld over 3 avonden en 1 finale avond, dus we zijn erg benieuwd:D:D.
We hebben hier iets leren maken “Quesedillas” en Aziz en der nicht waren heel benieuwd wat het was dus hebben we het voor ze gemaakt:D en uiteraard vonden ze het heerlijk;)!
Verder hebben we daar de rest van de avond gechillt en gezellig gebabbeld:D

20 januari
Mijn dag heeft vandaag bestaan uit: boodschappen doen, stroom halen en kwarktaartgevecht:P. Ja kwarktaartgevecht haha, Kevin was namelijk ook de hele dag thuis en voor Juuls zen verjaardag was die kwarktaart aan het maken, wat hij over had begon hij natuurlijk mee te kloten want meneer probeerde me eerder ook al aan te randen hahaha, dus ik had de taart in men haren, gezicht, kleding, benen en ik plakte werkelijk overal pfff:P maar geen probleem, we hebben een douche he;). We hebben lekker een kopje soep gegeten met een broodje en in de avond zijn we naar Hooks Hut gegaan, daar is elke woensdag een Rumba Band en aangezien het ons aanbevolen werd dachten we dat we daar toch maar eens heen moesten.. Nou het is echt een hele mooie locatie, maar de dansvloer was kut en de muziek was ook niet al te denderend, maar hebben evengoed een leuke avond gehad met mannen af te wijzen voor te dansen.. We waren gister echt in trek bij van die lelijke dikkerds:P ieuw haha!
Verder hebben we ons natuurlijk wel vermaakt en waren rond half 2 thuis ofzo..

21 januari
Weer een heel rustig dagje. Alleen internet lag er vrijwel de hele middag uit dus heb ik 2 films gekeken en begon me daarna toch wel gruwelijk te vervelen, dus kwam ik op het geweldige idee om 1 van de 6 matrassen die we op ons kamer hebben liggen buiten te leggen en even in de zon te gaan liggen;). Ik lag nog geen kwartier en internet deed het weer, stom rottig internet:P!! Maja dus even op internet en daarna de zon weer in dacht ik maar de zon was al grotendeels weg pfff.. Nou dan maar op naar de supermarkt voor pannenkoekenmix, daar hadden Nans en ik echt in 1x zin in:D.. Alleen ze had het deeg iets te dik gemaakt dus had een lekkere dikke droge pannenkoek hahaha:P. ’s Avonds hebben we lekker in de tuin gezeten met een wijntje om ons voor te bereiden op weer een lekker salsa avondje bij cafe de Heeren:D en op het einde zagen we jawel Willie Wartaal, voor de mensen die hem niet kennen het is de dikzak van De Jeugd Van Tegenwoordig, helaas dat we dus geen fototoestel bij ons hadden want had een vette foto kunnen zijn:(!
Nans en Aziza zijn nog langs de Truck Di Pan gereden, ik had er zoooo geen zin in bleh:P dus ben thuis meteen gaan slapen;), zeer goed!!!

22 januari
Lekker uitgeslapen en langzaamaan vertrokken naar Zanzibar om daar weer lekker te bakken want vind mezelf toch wel weer minder bruin:P. Het was ook wat drukker bezocht door de lokale bevolking vandaag want het is stemdag. De mensen hier krijgen als je moet stemmen een paar uur of de hele middag vrij om te kunnen stemmen, heel relax dus! Wij zien voornamelijk 2 partijen waar de meeste op stemmen, overal hangen of blauwe of gele vlaggen, zelfs op de auto’s hebben ze vlaggetjes hangen haha. Volgens Aziza is het als je op de blauwe partij stemt dat je onafhankelijk van Nederland wilt worden en de gele partij wilt nog altijd steun van Nederland. Dus ben benieuwd waar het meeste op gestemd gaat worden:P:P
Na het strand hadden we zin in vis en heel toevallig ligt er op de Caracasbaaiweg een vistentje wat gerund wordt door een echte Rotterdammer dus was wel gezellig, en de vis was ook lekker:D
Na het eten hebben we even het zout van ons lijf gespoeld en zijn we gaan bowlen:P, nou wat een drukte daar zeg, er was namelijk een kinderfeestje met wel 100 kinderen ofzo:(.. En die kleintjes vonden het leuk om onze kegels om te gooien pfff. We hebben daarna Aziza afgezet in Waaigat voor de bus en wij zijn doorgereden naar Livingstone voor een drankje maar natuurlijk mochten we na de 1e niet weg dus heb er ook nog maar een 2e achteraan gegooid en toch maar vertrokken:P toen we eenmaal wouden gaan kregen we te horen dat de gele partij gewonnen heeft en dat er al 4 mensen doodgeschoten zijn in verband met een andere mening te hebben, best extreem eigenlijk!! En als klapper was er ook nog een ongeluk gebeurd op de Caracasbaaiweg, er lag der ene in de sloot ofzo en echt hoeveel ramptoeristen kun je hebben, we kwamen er niet eens door omdat er zoveel mensen stonden te kijken hahahaha.

23 januari
Ja, overdag lekker in bed gelezen en een aantal wasjes gedraaid en gewacht tot het een uurtje of 5 was om te douchen en richting de kade te vertrekken om daar een hapje te eten met Aziza en Nans, het was echt kei druk maar er stond midden op straat ook een bandje te spelen en vond ze zelfs best leuk, natuurlijk was het salsa muziek daar kom je op dit eiland gewoon niet onderuit:P. Daarna zijn we bij de salsa op de boot gaan kijken maar vond er geen sfeer inzitten en Nans en ik zijn nog even naar Asia de Cuba gegaan omdat daar onze favoriete band was, ofja Chonny was er niet:(.. Maar ook hier hing weinig sfeer en zijn we rond 12 naar huis gegaan om er morgen een vettere avond van te maken:D Salsa @ Mambo Beach!

24 januari
Heerlijk, wordt je wakker hebben de buren weer lekkere bachata en merengue muziek opstaan, dus men dag begint eigenlijk meteen goed:). Ik zie het er nog van komen dat ik straks weer thuis ben en met -5 in de tuin ga wachten tot de buren bachata gaan draaien hahaha. We gaan vanmiddag nog even zwemmen alleen god weet waar:P en vanavond optijd richting Mambo want is Madhouse @ the Beach en om 22u lekkere salsa:D dus we hebben nog een avondje te gaan:P

Ja, we hebben deze week echt amper foto’s gemaakt en de verhaaltjes zijn ook een stuk korter dan normaal:P maar dat bewijst dat we deze week dus TE weinig hebben meegemaakt haha.

Ayo & Grandi Sunchi

  • 24 Januari 2010 - 17:02

    Nans:

    heeej dushi...
    Je bent vergeten te melden bij het bowlen dat ik allebei de rondes gewonnen heb :P haha ik ben goed :P..!! ;)

    Sunchi..!!

  • 24 Januari 2010 - 17:27

    Enrique:

    Hooi,

    Leuke story weer chick.

    Jammer dat er niet meer zoveel te doen is nu aan salsa, maar over 10 daagjes is je mams dr alweer :)

    Groetjes xx

  • 24 Januari 2010 - 17:37

    Rachel:

    hallo die katja en natuurlijk ook nancy

    het is weer een schitterend verhaal jullie hebben weer veel meegemaakt deze week.
    maar zoals elke week vindt ik het toch weer leuk om te lezen het zijn toch weer steeds verschillende dingen dat is het leuke eraan.

    nou ik zou zeggen geniet ervan en op naar het volgende verhaal.
    ben wel erg benieuwt naar de fotos van aruba en curacao.

    maar die zie ik binnenkort wel als je komt.

    groetjes van rachel

  • 24 Januari 2010 - 18:05

    Mamsie:

    hoi schat, is niet zo erg een lui weekje, maar ik heb straks wat voor jullie in petto, jullie hebben nu zo goed leren koken dat je je straks als de mams er zijn mogen uitleven, ben benieuwd,, hoeven we niet elke dag uit eten en laten ons verwennen door jullie.
    dag schat tot over een weekje en een half

  • 24 Januari 2010 - 20:31

    Karian En Math:

    Och wat zalig toch een rustig weekje, en ik denk toch dat er toch geen tekort aan foto's zal zijn :)).
    En jullie worden volgens mij goeie koks, wil dat ook wel eens ervaren als jullie weer terug zijn, samen bij de verhalen.
    Nog even en dan is het genieten met de mama's. Enjoy en tot het volgende verhaal.
    Groetjes xxx

  • 24 Januari 2010 - 20:32

    Karian:

    Hier ging duidelijk iets niet goed met het doorsturen, drie keer is wel sterk overdreven, maar ja sorry,
    Hopelijk komt dit maar 1x door,
    Groetjes

  • 24 Januari 2010 - 21:17

    Daphne:

    GODVER

    Had echt een super lange reactie getypt, vergeet ik weer m'n naam er boven te zetten, was ie WEER weg:O

    Nou, komt ie dus weer.

    Hebben jullie daar Delifrance?:O Dan wil ik helemaal daar naartoe<3

    Is echt niet leuk om steeds allemaal van die verhalen van jou te lezen terwijl ik met m'n "fulltime jumbo leven" bezig ben:(

    Gecondoleerd met je oom nog.. Wel echt heel klote dat je nou zo ver weg bent ja, lijkt me echt vervelend:(

    Naja nog een ff en dan zie je je mamma weer:D
    En dan nog heeel ff en dan ben je weer hier.. Maar dan zit ik waarschijnlijk met m'n luie kont op het strand ergens, lekker op vakantie met m'n verjaardag:D

    Xxx

  • 25 Januari 2010 - 07:38

    Liesbeth:

    Hoi Katja,
    bedankt voor je meeleven. Maar alles gaat verder en ik hoop dat je nog een paar leuke weken hebt. Geniet er maar van, je ziet wel het gaat erg snel allemaal. Tot gauw.
    Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 50965

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: