De eerste dagen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

01 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon dia makamba's!

Best wel een snel verhaaltje na de vorige maar ik heb weer wat te vertellen... Want als ik niks te vertellen had zou ik Katja niet zijn he;)

Nou ik moet als eerste even toegeven dat het me hier steeds beter af gaat!

Ik zal beginnen bij 29 oktober..
Na heerlijk uitgeslapen te hebben, namelijk 6 uur smorgens (bij jullie was het dan al 11 uur) was ik klaarwakker terwijl iedereen nog sliep:P dus maar even contact gezocht met het thuisfront!
Toen we ontbeten hadden hebben Nans en ik de bus gepakt naar Punda om daar te kijken voor een Chippie (Antilliaans nummer), maar is niet gelukt want ze maakten het lekker duur dus trapte ik niet in.. We hadden de stad al snel gezien dus hebben onze eerste Strawberry Smoothie gedronken aan de kade van Willemstad! Verder hebben we die dag niet veel gedaan dan alleen maar op msn gezeten, tot de avond kwam;) toen zijn Klaas, Nans, mannelijke Renee en ik naar de Florijn geweest in Punda, voor ons onbekend terrein maar de pilsjes gingen er zeker goed in:D, ook bij de bob maar hier is het heel normaal om te drinken als je rijdt als je je gordel maar om hebt en je papieren in orde hebt.. Half 3 zijn we maar eens in ons bedje gekropen om om 10 uur weer klaar te staan voor Charel!

30 oktober:
Dus om 10 uur klaar staan voor Charel, die ons meenam naar Porto Marie waar we dachten we gaan lekker bijkleuren en mensen in Nederland jaloers maken:P, nou niet dus want na 10 minuten was ik extreem rood en kreeg de blaren op men gezicht:( niet echt aangenaam dus:P.. Verder hebben we daar beetje gegeten en wat gedronken om om half 6 weer klaar te staan voor de Happy Hour op Wet & Wild (hier krijg je geen 2 drankjes met Happy Hour maar 1 voor de halve prijs, zo kan het ook dus;)) Dus na aardig wat naar binnen gegooid te hebben zijn we doorgelopen naar de buren, Mambo Beach om daar te genieten van onze 1e BNer Guusje Meeuwis, dit was ook zeer gezellig!

31 oktober:
Halloween!!! En ja daar hebben wij niks meegedaan, wij zijn lekker bij onze favo tent Cabana gaan eten! Spare ribs & Ossenhaas:P:P en opeens zag ik daar een krullenbol lopen met bril op:P en ja Guusje was daar ook aan het eten:D Nancy was zo vriendelijk om te vragen of we met hem op de foto mochten maar hij zei: Straks ik breng eerst de kleine naar bed! Denk je werkelijk dat ik die man nog heb gezien:P NEE dus!
Na lekker gegeten te hebben hebben we de taxi gebeld en moesten bij Kontiki Dive & Beach Resort wachten, de chauffeur zou zen broer sturen omdat hij zich niet lekker voelde.. Nou niet dus:P dus wij maar wachten en opeens vraagt een Nederlandse man of we op een taxi aant wachten zijn.. Dus wij lekker chagerijnig van ja al aan half uur maar hij is er nog niet! De man (Jan genaamd) die bood ons een lift aan en stelde zichzelf voor als de baas van het Kontiki Resort en vroeg ons wat we kwamen doen en hoelang we hier al waren.. Wij dus uitleggen dat we er nog maar net zijn en opzoek zijn naar werk:D
We moesten even meelopen naar kantoor want meneer had misschien een baantje voor me als receptioniste:D:D:D.. Ik moet mijn CV opsturen en hem woensdag bellen! Dus wie weet!!! Voor mensen die nieuwschierig zijn kan je kijken op http://www.kontikidiveresort.com/

Nou het komt je dus af en toe letterlijk aanwaaien:D maar uit ervaring in Nederland zal ik hier niet op blijven wachten en morgen nog meer CV's af gaan geven bij Resorts..

Verder zijn we er echt achter gekomen dat we hier gewoon NIETS zijn zonder auto!! Dus daar moeten we binnenkort ook eens voor rond gaan kijken..

Ow, en de sigaretten vliegen er doorheen gek!! Niet normaal!

Vandaag gaan we nog wat boodschapjes doen met Klaas en nog eens kijken voor een Chippie..

Bereid je maar alvast voor op de next joekel van verhaal;)

Ayo & Grandi Sunchi!!!




  • 01 November 2009 - 15:12

    Enrique:

    Echt vet van die baan die je kreeg aangeboden. Ziet er mooi uit daar.

    Jammer dat Guus niet terug kwam. Maar wie weet sta je over 3 weekjes Najib wel in te checken bij je nieuwe baan ;)

    Groetjes xx


  • 01 November 2009 - 15:24

    Mamsie:

    leuk, ik hoop voor je dat het wat wordt met die job, maar niet zomaar bij vreemden in de auto stappen

  • 01 November 2009 - 18:52

    Liesbeth:

    Hoi die Katja,
    Gelukkig dat je er nu wat anders tegen aan kijkt. Het is altijd toch weer wennen. Hopelijk levert het woensdag wat op.Zal voor je duimen.

  • 01 November 2009 - 22:20

    Robbert-jan :

    heey

    dat baantje moet je echt regelen ziet er goed uit en lijkt me een stuk aangenamer als dan bij de slagerij:D

    groetjes je collega

  • 02 November 2009 - 12:48

    Rachel:

    hallo katja en nancy wat leuk dat jullie mss werk hebben gevonden hoop dat het je gelukt is. maar dat hoor ik wel op msn.
    nou veel plezier nog en tot het volgende verhaal.

    doeiiiiiiiiiiii en de groetjes vanuit hier het koude nederland.
    rachel en martin

  • 02 November 2009 - 14:57

    Karian En Math:

    Hey meid, goed die verhalen te lezen, blij dat het je al beter gaat, is natuurlijk altijd effe wennen. En wat super dat je mss bijna een toffe job hebt, zullen voor je duimen dat het gaat lukken, maar heb er alle vertrouwen in. We horen het zeker snel. En de foto's met spare ribs en ossehaas, hier is er ene jaloers dat kan ik je zeggen. :)
    Geniet nog en tot een volgende
    Groetjes van ons xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 51012

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: