Voorbereiding Curaçao - Reisverslag uit Weert, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Voorbereiding Curaçao - Reisverslag uit Weert, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Curaçao

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

02 Juni 2009 | Nederland, Weert

Bon Nochi;)

Hier mijn 1e bericht over mijn voorbereiding voor Dushi Korsou!

Zoals de meeste mensjes al weten, zullen Nancy en ik op 28 oktober 2009 voor een jaar vertrekken naar het zonnige eiland Curaçao.

We zijn natuurlijk begonnen met wat rond te snuffelen op internet voor een ticket, aangezien we hier niet echt heel veel wijzer van werden hebben we toch maar besloten om naar een reisbureau te gaan. Ze hebben ons erg goed geholpen en hebben direct een ticket kunnen boeken!

Na ons ticket aanbetaald te hebben hebben wij een bemiddelingsbureau gevonden die een pakket aanbiedt voor studenten/werkzoekenden in Curaçao, we hebben contact opgenomen met dit bureau en Nance en ik werden natuurlijk steeds enthousiaster toen ze zei dat ze 7 juni in NL zou landen voor persoonlijke gesprekken, ze willen je natuurlijk eerst zien en je een beetje leren kennen voordat ze een baan voor je gaan zoeken die het beste bij je past;)
Nancy en ik willen het liefst in onze eigen branche een baan, voor Nance geldt dat ze kapstertje wilt gaan spelen daarzo en ik wil natuurlijk het liefste in de toeristische sector blijven hangen:). Mocht dit niet lukken en aangezien er genoeg werk te vinden is in de horeca zullen we waarschijnlijk wel cocktailtjes gaan serveren op Mambo Beach ofzo;)!

We vonden het ook maar eens tijd om op zoek te gaan naar huisvesting want het is natuurlijk niet de bedoeling dat we met onze slaapzak op het strand gaan bivakeren voor een jaar he:P. Na veel gesnuffelt te hebben op internet zijn we eindelijk geslaagd! Voor mensen die benieuwd zijn waar we gaan slapen het komende jaar kan je kijken op http://www.studentenhuiscuracao.com/ we hebben gekozen voor Kamer 4! Ja, als jullie het hebben gezien zullen jullie wel denken (de mensen die ons een bietje kennen) WAAAAAAAT!?!? die 2 samen 1 heel jaar op 1 kamer:P??? Maar we zullen zo onze irritaties hebben maar het zal zeker goed komen!
Na een kruisverhoor bij de eigenaren van dit huuske hebben we besloten om deze kamer voor ons te reserveren:D, het huurcontract is namelijk al onderweg!

Vandaag hebben wij een mail gekregen van het bemiddelingsbureau dat we om 9 juni a.s. om 12u een gesprek hebben:D! We kijken hier natuurlijk erg naar uit en het wordt ook steeds spannender!

Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden hoe ons gesprek verlopen is!

Oja, onze Nance houdt natuurlijk ook der eigen dagboekje bij he;) op http://nanciej.waarbenjij.nu

Met het beetje papiaments dat ik beheers zal ik op antilliaanse wijze dit bericht(je) afsluiten:D:D

Ayo & Grandi Sunchi!

• 02 Juni 2009 - 21:53

Nancy Verheijden:

Dushi..!!

Ja ik heb er ook erg veel zin in!

(K) moi

• 04 Juni 2009 - 10:06

Rachel:

hallo katja

echt gaaf wat je allemaal hebt opgeschreven en leuk opgezet maar er iets van en ik ga dit zeker bijhouden met lezen.
    onwijs leuk.

groetjes van rachel xxx

• 10 Juni 2009 - 12:49

Tim En Michelle Nijs:

Leuk dat jullie naar Curaçao gaan! Je zult er vast een leuke tijd beleven :D En als je vragen hebt, dan horen we het wel! We zetten zelf weer voet in Weert op 25 juni ;)