Als je snapt wat ik bedoel??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Als je snapt wat ik bedoel??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Als je snapt wat ik bedoel???

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

08 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon dia dushi's!

2 november
Nou, hier komt de verklaring van de titel:P Nancy zegt achter elk verhaal, “als je snapt wat ik bedoel”? Ofwel soms denkt ze dat ik achterlijk ben, wat doet madame die steekt een sigaret op bij een hoogspanning brandgevaar kast, domme doos! We zijn vandaag in Punda geweest, hebben een antilliaans nummer gehaald.. Hebben we aan de kade een lekker broodje frikandel gegeten met een wijntje:D verder zijn we nog opzoek gegaan naar een eilandkaart voor als we de auto hebben! Zondag krijgen we de auto, een giga jeep:D, kijken er echt naar uit want op het eiland ben je echt niks zonder auto, zijn echt afhankelijk van de busjes en dat duurt een eeuwigheid.. Rond 4 uur denken we, pakken het busje terug hebben we echt een tour gehad door de verlaten straatjes van Santa Rosa, de rit heeft gewoon een dik half uur geduurd terwijl je er normaal een 15 minuten erover doet! Komen we thuis, kei honger, staat onze kok Kevin rode kool te maken:(, ja daar had ik dus echt geeeeeeeeen zin in:P maja niet zeuren maar vreten wat de pot schaft he;)..
’s Avonds hebben Nans en ik een nieuwe ventilator in elkaar gezet omdat de ventilator die ik had niet rond deed draaien maar op 1 punt vast bleef staan.. Nu komt het mooiste van alles, we zetten de 2 oude/kapotte ventilators voor bij de vuilnisbak gezet en ging 2 minuten later kijken waren ze weg hahahahaha, niet normaal hoe snel dat gaat! We hebben echt vol verbazing staan kijken en daarna echt 5 minuten in een deuk gelegen!!

Verder hebben we de echte huisvrouw uitgehangen en ons 1e wasje gedraaid, er lagen buiten handdoeken weg te rotten en aangezien Nans en ik ons af hebben moeten drogen met een bedlaken hebben we besloten om de handdoeken eens te wassen, en met resultaat want ze waren weer lekker schoon!

3 november
De dag begon al vroeg omdat we af hebben gesproken Kevin en Juuls weg te brengen naar het werk zodat we die dag hun auto konden lenen om CV’s rond te brengen.. Nou Juuls reed zelf naar zijn stage toe en daarna moest ik van Nans als 1e de auto in:P haha wat een ellende wat dat zeg, die bak alsof die uit de sloot gevist is, moest op een knopje duwen als je hem wou starten en stuurslot is een heel oud verroeste stang die je om het stuur heen moet klemmen. Verder reed de auto wel:P, ik moet ook toegeven dat het me aardig lukte en eigenlijk was het best gaaf om in die jeep te rijden.. We zijn met de auto eerst naar supermarkt Vreugdenhill gereden om onze boodschapjes in te slaan want wij moesten koken vanavond.. Toen hebben we CV’s uitgeprint en hebben deze rondgebracht in het Jan Thiel gebied. We waren bijna bij Livingstone begint het me toch een partij te regenen, het kwam met bakken uit de lucht vallen, was wel lekker, hebben gewoon op ons gemak doorgelopen in de regen! Bij Livingstone hebben we een drankje gedaan om even op te drogen en de barvrouw herkende ons nog van vakantie.. Was wel leuk! Eenmaal opgedroogd wouden we de auto weer in maar die was natuurlijk zeiknat want ze hebben geen dak maar een soort van zeil wat hun droog moet houden, niet echt een uitvinding want toen we gingen zitten sopte we weer in de stoelen weg haha:P. Verder worden we nog steeds gigantisch lek gestoken door de muggen, lig soms echt uren in bed te krabben van ellende.. ’s Avonds hebben we heerlijk van mijn spaghetti genoten, de mannen hebben allemaal 2x opgeschept dus was lekker neem ik aan:D
Daarna zijn we ons gaan klaarmaken voor de filmavond op Mambo Beach, we hadden de film Bend It Like Beckham, was niet echt spectaculair maar we werden verrast onder de film met gigantisch veel vuurwerk, de Amstel Race op Curaçao is geopend, wat wij niet wisten dus we schieten een partij van ons ligbedje af maar het was echt genieten! Na de film hebben we nog een biertje gedaan en zijn langzaamaan naar huis gegaan!

4 november
Vandaag was een rustige dag gehad, beetje gehangen op de bank.. Vandaag was eigenlijk onze terugreis, want we hadden een retour ticket van een week.. Natuurlijk heb ik erg nagedacht of ik deze vlucht zou pakken want ik heb gewoon heimwee:(, maar hele aparte heimwee… Ik heb namelijk ochtend heimwee, geen idee of dat speciaal is maar als ik opsta dan heb ik echt een gruwelijk humeur en kan ik om elk klein ding janken, te erg gewoon! Maar hoe later het wordt hoe minder problemen ik heb en als ik dan naar de stad ga heb ik echt zoiets hier wil ik nog zeker wel een tijd blijven! Ik zal dit nog een tijdje aankijken en hopen dat ik snel werk krijg en regelmaat heb want dit heb ik echt nodig!

5 november
Nog een weekje voor Erwin er is:D:D:D hier kijken Nans en ik echt gigantisch naar uit!!
We hebben vandaag heerlijk gechild op Mambo Beach, heb me dit keer goed ingesmeerd en ben heel verstandig onder een palmboompje gaan liggen, want men gezicht is eindelijk klaar met vervellen en wil dit proces niet nog een keer ondergaan, als je snapt wat ik bedoel;):P
We hebben onverwachts moeten koken dus we hebben lekker zuurvlees gemaakt zoals de mams van Nans hem maakt:P, iedereen hier in huis was ermee aan het spelen want dit konden ze dus niet, spelen, slurpen, vooral Kevin maakte het heel onsmakelijk:P. Onze Kev heeft ons een nieuw kaartspelletje geleerd, aangezien Nans en ik fanatieke kaarters zijn vonden we wel dat onze kennis van spelletjes eens uitgebreid mocht worden, we hebben leren éénendertigen:D kei leuk, volgens mij kan ik hier best verslaafd aan raken;).. We hebben natuurlijk ook wat teruggedaan voor onze Kev, wij hebben hem namelijk leren Jokeren want dit was bij meneer nog een onbekend spelletje… Schang! Verder zijn we best vroeg naar bed gegaan want we waren kapot!

6 november
Zijn lekker vroeg opgestaan om voor onze Enriki een cadeautje te halen want meneer is volgende week namelijk jarig!! Geen idee hoelang het duurt voor het in Belsch aankomt dus we zijn hopelijk optijd met opsturen:P.. En owee Enrique als je het niet leuk vind:P!!!!!
Ik ga nu even op 1 oor want ben kapot:P ik neem de Nederlandse middagdipjes dus keihard mee naar Curaçao:(, was eigenlijk niet de bedoeling!!
Nou vanavond gaan we naar Livingstone, lekker genieten van het eten en de salsaband die er is vanavond! Hopelijk is dit het laatste tripje wat we met de busjes moeten doen, morgen nemen we als het goed is de Jeep van Linda over!

7 november
Gisteren bij Livingstone geweest.. Was echt een geweldige avond, hier heb ik echt allang naar uit gekeken:D:D.. We hebben genoeg drankjes achterover gegooid, dus ben vrij brak nu:P Maar we zagen onze favoriete bewaker, Dushi genaamd;), het was vet hij herkende me meteen en liet me niet meer los haha:D.. Kijk nu alweer uit naar volgende week vrijdag, heerlijk salsa dansen:D
We gaan vandaag weinig doen, te brak van gisteren..
JAAAAAAAAAAA, we hebben onze auto:D eindelijk!!! Het is een Daihatsu Rocky een “jeep” uit 1990 geloof ik haha:P het is niet echt luxe maar beter als niks toch:P

8 november
Gisteravond hebben we afscheids bbq georganiseerd voor Linda want ze vertrekt vandaag naar huis toe..
Vanavond gaan we met z’n alle naar Happy Hour @ Wet & Wild
Verder zal het een rustig dagje worden vandaag!

Oja, by the way mijn antilliaans nummer hier is +5999 699 2080
Waag het niet om me te gaan stalken ofzo;) zou lekker kansloos zijn:P

  • 08 November 2009 - 14:39

    Enrique:

    Weer een lekker lange story :D. Gelukkig hebben jullie nu een auto, ben je een beetje mobieler haha.
    Ik kijk ook uit naar de vrijdagen op Livingstone, dat was echt gezellig!!

    Tuurlijk vind ik mn present leuk, ook al willen jullie geen hint geven:P, het komt uit Curaçao he ;)

    Nou heel veel plezier nog de komende daagjes, groetjes aan Nance xxx

  • 08 November 2009 - 15:50

    Liesbeth:

    Fijn je verhaal te horen. Ome Wim heeft het ook net gelezen en hij hoopt dat je maar snel werk krijgt zodat je snel een dagelijks ritme krijgt. Dan zal die heimwee 's morgens ook wel verdwijnen. Liesbeth

  • 08 November 2009 - 15:59

    Karian En Math:

    Hey meiden, weer heerlijk om te lezen.
    Dat ochtendheimwee gaat zeker verdwijnen.
    Math kijkt met pijn in zijn hartje naar salsadansen, hij mist het. En wat leuk dat ze jullie herkennen, hebben jullie toch wel indruk gemaakt zeker :)
    Geniet van de auto en de vrijheid die je ermee hebt. Have fun ladys tot de volgende.

  • 08 November 2009 - 16:00

    Mamsie:

    lekker lang verhaaltje, leuke auto, nu kun je overal naar toe en waar je komt gewoon werk vragen, nee heb je, ja kun je krijgen, de benzine is daar niet duur dus lekker veel erop uit,
    DAG SCHAT !!!!!!!!!!!!!!

  • 08 November 2009 - 16:26

    Nicole:

    Ik ben zo jaloers op jullie.
    HET IS HIER ZO KOUD
    Geniet ervan
    kus

  • 09 November 2009 - 10:48

    Helen:

    Zo te horen hebben jullie het kei gezellig daar! Geniet ervan meiden!
    Liefs Helen

  • 09 November 2009 - 11:59

    Rachel:

    het weer altijd leuk om een nieuw reisverslag te lezen van jouw en wat een leuke auto hebben jullie en natuurlijk ook weer hele leuke fotos nou het volgende reisverslag lees ik zeker ook weer en nog veel plezier daar op het zonnige curacao

    groetjes rachel en martin

  • 10 November 2009 - 22:44

    Daphne:

    Ik wil ook! Ik wil ook! Ik wil ook!

    Leuke foto's trouwens:D

    Hopelijk gaat je ochtendheimwee binnenkort weg en heb je snel een baantje.. Maar dat zal wel:D

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 50969

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: