Another Week in Paradise!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Another Week in Paradise!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Another Week in Paradise!!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

15 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Even een voorafje;)
Het gaat nu echt veel en veel beter met me, gelukkig want ik voelde me echt bagger hier..
En nee, we hebben nog steeds geen werk, langzame mensen hier!
Nee mam, het ligt niet aan mij dat ik niks uitvoer hier;) maar tegenwoordig gaat de voorkeur uit naar stagiaires of de lokale bevolking..

8 november
Gister een rustig dagje gehad, smorgens lekker contact gehad met het thuisfront. Worden we opeens meegetrokken naar Mambo Beach, dus daar even lekker geluierd! Op de terugweg hadden Nans en ik hungry en heeeeeel toevallig reden we zo tegen een Mac aan:D, hebben wij dus even geluk he;).. Heerlijk een Big Mac menu met grote cola en een Chicken Wrap voor omgerekend nog geen 7 euro:P, heb er heerlijk van gesmuld tot het op was.. Toen kreeg ik echt gigantische buikpijn en tussendoor was ik soms misselijk. Toch er niet aan toegeven en mee naar Wet & Wild. Ja ik kwam daar en kreeg meteen gigantisch veel spijt dat ik mee was gegaan.. Nans was wel zo lief om met me mee naar huis te gaan zodat ik naar bed kon!

9 november
Vroeg opgestaan om Renee (onze 3e medehuurder van de auto) naar der werk te brengen, was de bedoeling om daarna nog even naar bed te gaan maar denk je werkelijk dat ik nog kon slapen??? Nee dus!:P
Dus toch maar weer laptopje erbij gepakt en tussendoor lekker men kleertjes gewassen (op 30 graden, kan het nooit fout gaan he;)) want de autoverhuurder zou om 9u komen voor aantal mankementjes en een nieuwe autoverzekering af te geven.. Nou half 10 en meneer was er nog niet, dan weet ik wel dat Antillianen langzaam zijn maar men geduld raakte op;) dus heb ik hem opgetelefoneerd:P hij zei dat ie in een lange langzame file stond om een nieuwe verzekering te kopen, hij verschoof het dus naar 4 uur vanmiddag:P dikke file dan he;)
Nou het is nu al 5 uur ’s middags en nee nog geen man te zien hier:P:P
Ja 10 voor 7 was die er eindelijk met de nieuwe verzekering:D.. Omdat hij zo laat was werden we meteen even met het hele huis uitgenodigd om zondag op zen boot een rondje te varen want meneer zegt dat ie aan het Spaanse Water woont.. Ben benieuwd of iemand hem überhaupt geloofd en of we erheen gaan! Lijkt me wel chillen Dushi!! We zijn aan het wachten tot onze kok er is, maar meneer moet waarschijnlijk lang werken dus krijgen we champignonnesoep met geen idee??? Beter als spinazie of rode kool he;).. Maandag is rustdag op Curaçao dus vanavond staat er helemaaaaal niks op de planning..

11 november
Eindelijk een keertje wat langer kunnen blijven liggen:D, het uitslapen is hier bij mij tussen 6 en 8:S echt veel te vroeg!! Nans was vanmorgen aan de beurt om Renee naar haar stage te brengen, maar madame kroop daarna der bed weer in en was er een uur laten niet meer uit te krijgen, heb haar er bijna uit moeten duwen:P Daarna gingen we opzoek naar het uitzendbureau, hebben onze jeep geparkeerd bij de Movies en daar zagen we onze droomwagen toch even staan;) een roze VW Kever.. GEWELDIG! Meteen even de ramptoerist uitgehangen en met de auto op de foto:P, we lieten een soort van parkeerplaatsbeveiliging een foto van ons maken en vroeg daarna of we ook op de foto wouden met zijn “politie” fiets:P uiteraard lieten we dit aanbod niet schieten he;)
Na een klote stuk gelopen te hebben in de gruwelijke hitte, hadden we Tempo nog niet gevonden en gingen we de auto halen om nog een keer te zoeken, met succes!!
We kregen hier te horen dat ze vrijwel niks voor ons konden betekenen en dat we zelf moeten zoeken.. We kregen wel tips mee hoe we een werkvergunning aan moeten vragen!
We waren de hitte zat en hebben besloten om een duik te nemen bij Zanzibar! Ook dit was voor ons bekend terrein alleen was er nu een stukje zee afgezet voor een aangespoelde Griend genaamd Sully, dit broertje van de Orka wordt er nu al 4 maanden verzorgd op de hoop dat er binnenkort een groep Grienden voorbij komt zwemmen waar Sully in opgenomen wordt om weer de weide wereld in de gaan:D.. Ook bij Zanzibar heb ik natuurlijk mijn CV’tje achter gelaten:D.. Op een gegeven moment zag ik daar iemand zitten met zo’n bekend gezicht en na 5 minuten schoot het me te binnen:D het was Vato Gonzalez die daar lag te bakken @ Zanzibar samen met Quintino:D bekend persoon nummer 2 en 3:D, gaat lekker hier!
Het is weer dinsdag dus houdt in dat Nans en ik moeten koken, we waren heel nieuwschierig naar de AH die hier op het eiland ligt, we zijn wel gewaarschuwd dat het 3x zo duur is als in NL maar van de meeste producten die we kochten vonden we het best meevallen totdat ik mijn Kip Zoetzuur wou halen en toen schrok ik me kapot:(, omgerekend was die een dikke 10 euro.. Heb ik lekker laten liggen:P terwijl ik er zoveel zin in had:(.. Het is voor vanavond dus Hollands Stoofpotje geworden:)
Dit waren onze avonturen weer voor vandaag:P, vanavond gaan we uiteraard weer film kijken @ Mambo Beach!

12 november
Lekker in bed gelegen tot we goed wakker waren! Daarna op ons gemak omgekleed, tas klaar gemaakt, ontbeten en richting de Moon gereden om voor de verandering eens te bakken aan een zwembad in plaats van de zee.. HEERLIJK, een keer geen zeezout over je hele lijf:D
De Moon heeft een zwembad wat van veraf lijkt alsof het overloopt in de zee, echt heel mooi! De ligbedden lagen heerlijk, ben weer lekker verkleurd;) Mam je wordt nog jaloers op me:P
Toen we eenmaal op de klok keken was het later dan verwacht, dus aangekleed, auto ingesprongen en hem doorgegast naar Hato Airport om Erwin op te halen!
We stonden echt al best lang naar de deur te kijken, te wachten op Erwin, kwam meneer natuurlijk als 1 van de laatste naar buiten kruipen:P. We hebben hem meteen even een toeristische route gegeven en kleine boodschapjes gedaan! Daarna hebben we ons gedoucht en heeft Erwin ons getrakteerd op heerlijke spare-ribs van Cabana:D;)

13 november
Vroege ochtend, Erwin was om 4 uur wakker! Maar om half 7 zouden we opstaan om Renee weg te brengen, blijkt onze autoband lek te zijn:(, dus wij de verhuurder gebeld en heeft onze band netjes gemaakt zodat we met Erwin naar de big city konden om ook voor hem een antilliaans nummer te halen… We hebben lekker een broodje gegeten aan de kade van Punda!
Daarna hebben we ons thuis omgekleed om even naar Zanzibar te gaan. Heb lekker in de schaduw gelegen want zon heb ik voorlopig genoeg gezien:P..
Beetje optijd naar huis gegaan omdat Nans naar de Happy Hour in Livingstone wou, jaja het is weer de hoogste tijd voor de salsaaaaaaaaaaaaaaaaa:D:D en wederom was dit weer een geweldige avond;), de zanger was door de microfoon aan het roepen dat er 2 nederlandse meisjes aan de bar stonden die wouden dansen, hij zelf was te laf om te komen dansen maar er kwam een man op me af lopen en zei ik heb maar een paar lesjes gehad:P ik heel stoer van jaaa ik les al 3 jaar dus dat komt wel goed:P nou meneer begint te dansen en ik stond eerst even een minuut te kijken van: what tha fuck wat doet hij als die maar een paar lessen heeft gehad:P, hij was GOED!!! Na een heel wat dansjes te hebben gedaan, kom ik er dus achter dat meneer bootcamp les geeft.. Overkomt mij weer;), sta ik te dansen met een pro terwijl ik dacht dat het een amateur was:P:P, ik voelde me echt zwaar lomp maar we hebben wel weer nieuwe contacten gelegd en ben al meteen uitgenodigd voor 2 andere avonden deze week, dus Kats komt straks terug met nieuwe salsa/bachata/merengue moves hoor;)

14 november
Vandaag lekker geslapen tot een uurtje of 9:), daarna even met de jongens naar Vreugdenhill gereden zodat ze wat voor zichzelf in konden slaan.. Bas en Erwinnie zijn op eigen houtje naar Zanzibar gereden, Nans en ik zijn thuis gebleven om een wasje te draaien, waren kapot!! Ik heb nog lekker een uurtje op bed gelegen om hem flink door te kunnen trekken bij Bermuda.. De welbekende salsaband Loading was er weer:D dus kon men lol weer op:D

15 november
Lekker uitgeslapen tot 11 uur, heeeeeeeeerlijk en eindelijk lukte het me een keer! Maarja vind je het gek:P, vannacht om 3 uur naar bed gegaan, dan is 11 uur eigenlijk nog vroeg voor me maar was blij met de extra uurtjes:D..
Vanmiddag zijn we naar Sheta Boka Nationaal Park geweest, dit is een park aan de noordkant van Curaçao. Shete staat voor 7 en Boka in deze context voor inham, ofwel de 7 inhammen!
Echt vet om naar te kijken, de golven die slaan op deze rotsen was echt gaaf, zie de foto’s maar;).. We zijn nu allemaal echt gebroken want het was me toch wel een ritje en gewandel:P..
Vanavond gaan we misschien nog naar Wet & Wild voor de happy hours maar eerst maar eens kijken of we überhaupt van de bank af kunnen komen:P

Tot de volgende;)
Ayo & Grandi Sunchi

  • 16 November 2009 - 07:15

    Rachel:

    hallo daar allebei
    wat weer een leuk en geweldig reisverslag heb je geschreven ben blij voor je dat het allemaal weer goed met je gaat.
    ook weer leuke fotos.
    nou dat werk komt heus wel.ik zeg altijd alles komt goed.

    nou de grpetjes van martin en rachel

  • 16 November 2009 - 14:48

    M En K, Bocholt :):

    Hoi,

    Weer leuk om te lezen, vooral dat je je beter voelt. Je hebt ook leuke foto's.
    Het langzame van die mensen daar hopelijk wennen jullie daar ook aan, :)
    Groetjes
    M en K

  • 16 November 2009 - 16:17

    Enrique:

    Hooi

    Weer mooie lange story.
    En mooie blauwe foto`s Vandaag zijn et voor mij nog maar 30 daagjes, heb dr zin an :D


  • 16 November 2009 - 17:09

    Mamsie:

    leuke foto's geniet maar lekker, kussie xxxxx

  • 18 November 2009 - 22:59

    Rob:

    Hey Katja, ja ook ik ben je reis aan het volgen. Ik kijk toch regelmatig hoe het daar met je gaat. Ik hoop iig dat je zsm werk hebt zodat je daar je jaartje uit kan zitten. Ik daarentegen blijf maar 5 maandjes met in mijn achterhoofd hopelijk de kans om daar te mogen en kunnen blijven. Soort van imigratie zeg maar. Ik zeg niet dat het in Oostenrijk beter is maar ik heb een zwak voor het skiën en ieder jaar als het kouder begint te worden begint het gevoel weer dat ik daar naar toe moet. Ik kan daar natuurlijk ieder jaar op vakantie, maar volgens mij is dat veel duurder dan dat ik daar blijf. Maar dat moet ik nog uitzoeken. Ik zal een hoop missen, dansen, vrienden, familie, paar belangrijke personen!
    Maar goed het is (nog) niet zover, eerst moet ik daar mogen en kunnen blijven. Blijf kijken op mijn weblog en dan blijf je ook op de hoogte.

    Viele grüssen!

    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 50982

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: