Alweer 7 weekjes hier, nog 10 weekjes te gaan... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Alweer 7 weekjes hier, nog 10 weekjes te gaan... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Alweer 7 weekjes hier, nog 10 weekjes te gaan...

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

13 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia Dushi’s!

Kon ta bai?
Hier alles nog hopi bon he;)
Ja, begin het te leren:D klinkt lekker simpel het Papiaments

De titel.. Ja die uitleg staat natuurlijk ook weer in mijn levensverhaal;)

Nou, hier mijn wekelijkse update voor jullie:D

7 december
Gister vroeg opgestaan voor de autoverhuurder, meneer kwam het maandelijkse bedrag ophalen en wel om half 8:(!! Daarna me fris en fruitig gemaakt voor men gesprek bij Morena Resort, beetje een simpel vrouwtje maar wel heel aardig.. We waren ook vrij snel klaar met het gesprek, het enige wat ze kon zeggen dat ze me ging kijken hoever ze de procedure aan kon gaan zonder uitschrijving en liet ze voor 15 december weten.. Toen we thuiskwamen zijn we, ja het is belachelijk, het bed in gekropen want we zijn vroeg opstaan natuurlijk niet meer gewent;).. Rond uurtje of 4 zijn we met de grote schoonmaak in het huis begonnen omdat we dus vanaf aankomst nog steeds geen poetsvrouw hebben en Eric kwam de huur halen, hebben we natuurlijk geprobeerd om er iets van de huur af te krijgen en ja hoor 20 hele guldens, het is ons gelukt:P.. Omdat ze woensdag voor Erwins afscheid willen bbqen zijn we gister voor de laatste keer met hem gaan uit eten bij Zanzibar, daarna was de bedoeling om nog een drankje te doen bij Livingstone maar 1 drankje werden er geloof ik 8 ofzo;) en we zijn natuurlijk weer getrakteerd door onze lieve Sherman, dus half 2 waren we thuis ofzo haha…

8 december
Weer heerlijk vroeg opgestaan, jaja ben goed bezig toch;)??? Ja, Erwin wou dat er iemand van ons mee ging buggy rijden want hij wou niet alleen.. Ik ben zo lief geweest om me op te offeren:P!! De tocht begon al om 9 uur en stonden een kwartier later al stil, alweer haha, in maart hebben Nans en ik al stilgestaan ivm lege accu en dit keer stonden we stil ivm doorgebrande motor, het is ons gegund he:P.. Nou het was weer een geweldige rit, we hadden dit keer wel wat plassen modder tussendoor dus zat natuurlijk helemaal onder + alle droge pof dus zag er na 3 uur weer heerlijk smerig uit.. We waren maar met een klein groepje en hebben een heel leuk stel leren kennen uit Rotterdam, het hadden men ouders kunnen zijn maar boeiend, het zijn heel gezellige mensen, Thea en Hans en verblijven op Livingstone! We hebben de hele middag met ze bij Zanzibar gezeten en blijkbaar vonden ze ons ook gezellig en gaan ze donderdag en vrijdag met ons mee naar de salsa haha!! Tevens is ons een slaapplaats aangeboden vrijdag zodat we ons met zen 4e zat kunnen zuipen want ze hebben nog 2 bedden over in hun huuske;), dus dat is wel een sjoen aanbod toch?!?! Vrijdag horen jullie uiteraard wat onze keuze is haha!! Verder zijn we eigenlijk wel moe, hebben lekker zelf wat in elkaar geflanst om te eten en daarna een wassie gedraaid en liggen nu heerlijk op bed met de laptop en dat zullen we ook blijven doen tot we gaan slapen;)..

9 december
Lekker uitgeslapen en maar eens langzaam vertrokken naar de struisvogelfarm voor Erwins laatste hele dag hier in Curaçao, we kregen een tour in een vette bak wat 45 minuten duurde.. Was erg leuk en ook weer leuke foto’s gemaakt!! We hebben uitleg gekregen over de beestjes dat ze gewoon erg lomp zijn en als ze aangevallen worden door cheeta’s of luipaarden dat ze beginnen te rennen en na 15 minuten (als de cheeta en luipaard allang zijn gestopt met rennen) bedenken ze zich pas waarom ze in godsnaam nog aan het rennen zijn haha, en dat een struisvogelei 200 kilo aankan dus wat een geluk, ook ik mocht op het ei staan zonder hem kapot te maken:P Ook heb ik voor het eerst krokodillen gezien, wat een enge beesten maar natuurlijk wel even over het hek hangen om foto’s te maken, sensatie zoeken he;)!! We hebben een paar struisvogels mogen voeren en natuurlijk kei stoer van geef mij die bak maar, maar ze begonnen al te happen voor ik er stond dus kreeg schrik, heb mezelf niet laten kennen natuurlijk en ben er gewoon tussen gaan staan!! Vrij stoer dacht ik zo hahahaha;)
Verder hebben we wat spare ribjes (ben tegenwoordig verslaafd), hamburgers enzo gehaald omdat we vanavond afscheid van Erwin gaan nemen door te bbqen!
Jaja Enrique:P nog maar een weekje vandaag:D:D!! Schiet al op..

10 december
Hoe slecht kan je slapen zeg:(!!! Gister na de bbq was ik alweer niet lekker.. Lijkt wel of ik heel gevoelig ben voor een bbq hier zeg:P.. Maja ben de nacht doorgekomen met veel geschravel en gedraai.. Nou rond 9 uur opgestaan om Nans en Erwin naar Mambo te brengen want meneer wou nog jetskiën, zen laatste activiteit hier op Curaçao.. Ik ben terug naar huis gegaan om te kijken voor een terugticket! Het is vrijwel zeker dat we op 22 februari 2010 landen op Nederlandse bodem:(.. Ik wil nog niet maar helaas is het niet zo gegaan zoals we hoopten dus we moeten wel.. Het eiland zal niet zinken of wegzwemmen dus ik kan altijd terug zullen we maar denken hé:D:D.. Nou, rond een uurtje of 3 zijn we toch maar eens met Erwin naar Hato gereden, hij had er natuurlijk helemaal geen zin in maar aan elke vakantie komt een eind he?? Nouja, helaas! Maar over 5 dagen verwachten we ons volgende bezoekje alweer en wel van onze allerliefste chick Enriki:D!!
Vanavond geeft Nans me een extra cadeautje door mee te gaan naar een salsa feestje, dus deze week heb ik geluk, donderdag EN vrijdag salsa:D woehoe:P.. Ben benieuwd of er wat aan is want deze keer is het in een tent die we allebei niet kennen, club Facade ofzoget:P
Dus merge een update hoe het was natuurlijk;)

11 december
Nou de update: We kwamen er gister aan en dachten wat is dit voor lokale tent, maar viel reuze mee, genoeg Nederlanders.. Maar we hebben onze blunder gister ook weer gemaakt, normaal zijn de mannen en dames toiletten bij elkaar dus wij stonden gister dus rond te kijken in de mannen toilet om de onze te zoeken totdat een antilliaan naar de andere kant van de tent wees dat we daar moesten zijn hahaha:P Maar het was wel gezellig en het niveau van dansen lag vrij hoog dus was leuk om naar te kijken:D..
Maar even wat anders:(,, het is definitief!! We vliegen op 21 februari 2010 naar huus:(:(:(
Ja, ik vind het niet echt leuk maar het is niet anders.. Maar ik bekijk het positief, als ik in Holanda heimwee krijg gaan we gewoon weer sparen en een fatsoenlijk bemiddelingsbureau inschakelen en ga ik fijn met men beste chick Enriki terug:D
Maar deze domper wordt vanavond natuurlijk weer goed gemaakt met onze vaste salsa avond bij Livingstone.. Nu gaan we onze kamer eens ontsmetten nu we geen bezoek hebben, bedjes verschonen, dweilen etc..
Nou, zoals eerder deze week werd vermeld dat we een slaapplaats aangeboden kregen bij Livingstone, slaan we af.. We hebben gister een meisje leren kennen op het salsafeest, een stagiaire:), en aangezien ze geen auto heeft hebben we ons 3e bedje aan der aangeboden dus gaan we gewoon naar huis vanavond:P!! Het ene bezoek is weg en we vinden de andere alweer:P

12 december
Katerdag haha, volgens mij gaat dat standaard worden op de zaterdag.. We hebben het wederom weer zeer gezellig gehad:D, alleen Nans had shotjes besteld, spermashotjes:P, even uitleg doessss: spermashotje is Malibu met slagroom door elkaar geroerd;) en dan gewoon in 1 klap achterover gooien!! Nou, weer wat geleerd he;)
Net toen we naar huis wouden kwam er een oude man naar me toe en begon te vertellen hoe geweldig hij me wel niet vond dansen haha:D woehoe ook ik heb fans;), hij was allemaal aan het vertellen dat ie al weken van me geniet en dat zijn vrouw me ook geweldig vond en voor dat ik het wist had ik zijn vrouw aan de telefoon:P, maar hij kon al vertellen dat ie er volgende week weer zou zijn met zijn vrouw en dat ik met allebei een dansje moest doen;) dus ben benieuwd haha!!
Onze dag verder heeft bestaan uit, stilstaan met de auto, stilstaan met de auto en stilstaan met de auto:P, het begon toen we Aziza naar huis wouden brengen, hij startte thuis al niet, na het tanken verrekte die het nog steeds en toen we eenmaal het cadeautje van Renee (ze is morgen jarig) hadden gehaald deed ie het weer niet:(, onze bolide begint ons beetje bij beetje in de steek te laten.. Gelukkig woonde Symon in de buurt en die heeft wat vastgedraaid en tot nu toe loopt ie weer als een tiet:D, hopelijk blijft dat dus zo:P:P
Natuurlijk kregen we wat te drinken aangeboden bij Symon dus zijn we even blijven hangen en daarna maar eens naar huus gereden want het liep toch al tegen een uurtje of 5!
We zijn vanavond toch maar thuis gebleven, we wouden wel weg maar Renee had de auto bij en kwam tegen 11 uur thuis en toen waren we best lui dus zijn met de laptop in bed blijven liggen haha..

13 december
Ja, het is niet echt wat je verwacht van Curaçao maar het regent hier en hard.. Zo gruwelijk hard dat je er telkens van wakker wordt:(.. Normaal duurt een stortbui hier hooguit een minuut of 5 maar vandaag heeft het al een keer of 4 gigantisch hard geregend en dan echt dik een kwartier lang ofja dat lijkt in ieder geval zo omdat je wakker ligt:P
Renee is vandaag jarig maar zoals ik nu naar buiten kijk denk ik dat het thuiszitten wordt want echt opklaren zal niet gebeuren today helaasjes:(!

Zo ook aan deze week is weer een eind gekomen, tijd gaat toch wel sneller dan verwacht hoor!!
Woensdag is Enrique er en dan nog maar 4 weekjes tot onze mamsies er zijn en voor we het weten zijn we alweer in het koude Nederland:(..
Maar we genieten nog steeds uiteraard:D:D

Ayo & Sunchi Dushi’s!!

  • 13 December 2009 - 18:49

    Mamsie:

    leuk schat, vooral die foto's met de struisvogels, schitterend.mooie kerstboom op livingstone, enals Enrique er is zijn het nog 7 weken en geen 4, dat is pas als hij weg gaat, hier is ook een reactie van Enrique want hij is hier

  • 13 December 2009 - 18:52

    Enrique:

    Hooi,
    Mooi verhaal weer.

    Ik heb vandaag al julie overige spullen opgehaald, en zaterdag mn eigen spullen gehaald in de stad, dus ben dr helemaal klaar voor.

    Tot over 3 daagjes ;)xx

  • 14 December 2009 - 05:01

    Karian En Math:

    hoi hoi,
    weer een leuk verhaal en leuke foto's, geweldig.
    Och ja jammer dat jullie na nieuwjaar gaan aftellen maar die ervaring neemt niemand jullie af, en die geweldige tijd al heel zeker niet.
    Amuseer jullie met Enrique en doe hem de groeten van ons. Have fun; xx

  • 14 December 2009 - 06:25

    Rachel:

    hallo katja en nancie

    het is weer een kei leuk verhaal ik geniet helemaal als ik het zit te lezen op maandagmorgen bij de boterham.
    het is jammer dat jullie al vroegtijdig terugkomen maar helaas deze tijd dat jullie daar zijn geweest neemt jullie niemand meer af.
    wij wensen jullie veel plezier de komende weken met enrique en de tijd dat jullie nog daarzijn.
    heel veel groetjes vanuit weert en op naar het volgende verhaal, en leuke foto's.

    groetjes van martin en rachel xxxxx

  • 14 December 2009 - 11:38

    Daphne:

    Leukleukleuk!
    Die foto's met die struisvogels zijn echt geweldig:P
    En je bent voor m'n verjaardag terug! WOEHOE:P

  • 14 December 2009 - 19:30

    Nancy Verheijden:

    haha ja girl..

    Vanaaf weer aan de zuip ;)

    (K)

  • 17 December 2009 - 05:39

    Jan:

    He Katja,

    Jammer dat het niet lukt met dat werk daar!
    Je bent wel een van de weinigen die zo lang vakantie heeft gehad, ook leuk, toch?
    Het is hier al behoorlijk koud, -4c.
    Nou geniet er nog van en niet te veel zuipen hé!
    Straks moet je afkicken.

    fijne feestdagen en hasta pronto en el año que viene.

    saludos

  • 18 December 2009 - 19:51

    Ray:

    hey mop, zo te zien heb je het goed naar je zin daar. ;)

    gr Ray

  • 19 December 2009 - 13:24

    Piet (pachico):

    ziet er allemaal goed uit,jammer dat je al over 10 weken terug moet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 50965

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: