Alweer een maandje @ Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Alweer een maandje @ Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Alweer een maandje @ Curaçao

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

30 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon nochi Makamba’s!

Even een korte intro!
Het gaat nog steeds helemaal top hier, lekker weertje natuurlijk!
Maar ik mis jullie nog steeds hoor, met mate:P
Het ene moment wil ik nog steeds naar huis, maar het andere moment wil ik hier best nog een hele tijd blijven! Heel vervelend als je niet weet wat je wilt:P
Maar tot nu toe hou ik het nog wel vol hier;)

Nou, de uitleg van deze week, komt ie:

23 november
De dag van ons 1e gesprek:D!
Ik werd vanmorgen wakker omdat het waaide en goed hard regende.. Lekker sigaretje gerookt en broodje gegeten.. Erwin en Rene zijn gaan zwemmen, Nans en ik zijn thuisgebleven omdat we niet met een zeegezicht bij ons gesprek wouden zitten:P
We zijn eerst wat gaan drinken aan de kade, maar het afrekenen duurde zo gigantisch lang dat we naar het Riffort hebben moeten rennen voor het gesprek, maar ik was optijd:P
Na een kort gesprekje kreeg ik te horen dat ze liever parttimers hebben dan 1 fulltimer dus Nans en ik mogen samen een ochtend meelopen, ik aankomende donderdag en Nans op de vrijdag! Mocht het goed gaan krijgen we minimaal 3 dagen in de week om te arbeiten dus dat is al beter dan niks:P Hier krijgen jullie donderdag meer info over:D
Het is al vanaf vanmiddag de bedoeling dat we naar de bios zouden gaan, de film 2012 alleen Kevin is kei laat met eten koken dat we het dus niet gaan redden:( pffff:P! Dat ik überhaupt wacht op het eten, we krijgen hutspot:(, bah!
Dus ben ik blij dat ik men harde schijf met films mee heb genomen! Heb lekker op de bank zelf een filmpje gekeken met een lekker koud pilsje:D

24 november
Nou lekker uitslapen dacht ik:P, niet dus:(! Rene belde me wakker om te vragen of ik haar naar het werk wou brengen aangezien ze al een tijd op busjes heeft staan wachten maar geen op kwam dagen. Natuurlijk ben ik zo lief geweest om dat te doen.. Na deze zware en vermoeiende rit van 10 hele minuten ben ik weer als een blok in slaap gevallen tot 11 uur! Wat een vervelend leven hebben wij hier toch:P ik denk ik ga de dag nog vervelender maken om naar het strand te gaan om op een stom loungebed te gaan liggen:P echt heeeeeeeel vervelend;)..
’s Avonds zijn we naar Campo gegaan om de jongens dat te laten zien! Nou, ik zal je vertellen die hebben hun ogen uitgekeken haha:D.. Maar nu komt weer een verhaal:P
Ik moest naar de wc maar kon die uiteraard niet meer vinden:P dus vroeg aan zo’n vrouwtje wat zich liggend staand probeert te houden waar er in de buurt een wc te vinden is.. Madame kon dus geen Nederlands en geen Engels dus hielp een klant;) me door het op zen Spaans te vragen.. Duhhhh, wat voelde ik me stom want dat had ik natuurlijk ook kunnen weten:P, ze snapte het nu dus wel en mocht mee naar der “huisje” hahaha. De jongens natuurlijk kei jaloers! De show begon een uur later dan vermeld was maar het was de moeite waard, alleen al om naar Bas en Erwin te kijken want die vonden het GEWELDIG! Tot er ineens 2 jongens op het podium kwamen om een show weg te geven:P toen waren Nans en ik de lul haha:D ze hebben allebei tegen ons aan staan rijden en als klap op de vuurpijl mocht Nans daarna mee het podium op:P ook dat was weer prachtig om te zien want ze wist zich geen houding te geven!!! Dus het was een zeer geslaagde avond:D!

25 november
Geslapen tot een uurtje of 9 om me klaar te maken voor het gesprekje met de overbuurman uit Weert! Eindelijk weer een bekend gezicht hier op Curaçao.. Jullie zullen wel denken waarom een gesprek met de overbuurman:P, nou onze beste man heeft hier een aantal connecties en meestal kom je hier via via aan een baan, dus daar hebben we over gepraat.. Hij is tenslotte met ons naar de AH gereden om naar de manager te vragen, we moeten nu ons CV opsturen en hij ging kijken of die wat kon betekenen voor ons aangezien ze van deze AH een lokale winkel willen maken ofwel ze nemen normaal gesproken alleen lokale mensen aan..
Dus hopelijk is men CV wat met mijn gigantische Jumbo carrière:D.
Daarna kwamen we weer op het vervelende idee om naar Mambo Beach te gaan.. Eenmaal neergeploft op het bedje viel ik als een blok in slaap want was kapot:P
En ja, we krijgen vanavond alweer groenten dit keer zijn het sperziebonen met aardappeltjes en schnitzel.. Dus ik voel een KFC menuutje aankomen;).. Vanavond wordt het een rustige avond, lekker filmpje kijken op de laptop want moeten geld sparen voor morgen voor onze grote vriend NAJIB AMHALI:D:D:D:D

26 november
Vandaag is de grote dag:D!! Niet voor onze meeloop ochtend maar voor Najib;)!
We hebben ervoor gekozen om deze meeloop ochtend niet aan te nemen omdat: 1) we ons uit moeten laten schrijven, 2) er ons al van alles verboden werd zoals niet opstap als we moeten werken, 3) het gesprek meteen begon weet je hoe zwaar het is en blablabla, 4) dat er in februari als onze moeders komen we gewoon volle pin moeten werken en hun dus helemaal niet kunnen zien:(..
We zijn vandaag gewoon thuis gebleven om fris en fruitig naar Najib te gaan, en ik zeg ik heb echt genoten, echt geweldig! Wolla, ik zweer het je (Najib).. Maar ik had een missie die avond en dat was op de foto met Najib, dus na de show ik op de loer staan voor hem maar ik zag niks of niemand:(, helemaal gepikeerd stond ik dus op het punt om naar huis te gaan tot mijn oog hem op een gegeven moment toch zag staan:D, dus ben zo brutaal geweest om hem te vragen of die met ons op de foto wilt en wat een geluk hij zei ja;):D.. Natuurlijk toen die me vastpakte begon die weer de grapjas uit te hangen maar geen probleem hij was in ieder geval heel aardig en had geen last van ster allures. Mijn missie is dus goed geslaagd:D

27 november
Lekker uitgeslapen.. De ouders van Kevin zijn aangekomen dus hebben we daar even kennis mee gemaakt, daarna zijn we naar Moon geweest om lekker te chillen, en omdat het daar vrij hard waait kan je het best lang volhouden in de zon, dus heb weer een lekkere tik gekregen:D
We hebben lekker simpel gegeten, soep met brood haha zodat we rond een uurtje of 8 naar Livingstone konden om weer lekker te dansen.. Wij bleven natuurlijk als laatste over en Erwin besloot en met toestemming van het personeel om nog een nachtduik te maken in het zwembad. Onze bootcampers Maarten en Okke kwamen ook nog even langs want hun vliegen morgen naar huis:P helaas voor hun! Maar we hebben dus weer een geslaagde avond gehad!!

28 november
Waaaaaah, last van een mierenplaag, ze komen zelfs uit men laptop kruipen:(.. Dus dadelijk alles maar eens overhoop halen om te kijken waar die klote beesten vandaan komen..
Ja, tuurlijk hebben we geen spoor van die beesten kunnen vinden.. De rest van de dag hebben we lekker thuis gezeten, beetje kutten op skype met Enrique:P. We gingen naar de Happy Hour bij Zanzibar vanwege de live band die kwam en het was druk, zo druk heb ik het daar nog nooit gezien! Maar heerlijk salsa muziek, beetje dansen op het strand.. Living the good life! We zouden pizza gaan eten maar dit hebben we omgeruild voor spare ribs, en zeker geen spijt van want het vlees viel van het bot af! Heerlijk:D!! We gingen weg met de bedoeling om ons record te verbreken en dus pas tegen uurtje of 5 thuis te komen, dit is wederom niet gelukt omdat Nans in 1x buikpijn kreeg bij Bermuda dus 2 uur waren we thuis:(.. Maar we hebben ons gigantisch goed vermaakt, en Erwin krijgt de salsa tik goed te pakken;)

29 november
Nouja, de zondag alweer! Net zoals in Nederland doen we hier dus ook niet veel op de zondag, vandaag heb ik lekker een filmpje gekeken en we zijn door de Kentucky Drive gereden om weer eens een lekker kippetje naar binnen te werken;)

Op naar het volgende lange bericht volgende week zondag;)

Ayo & Grandi Sunchi

  • 30 November 2009 - 05:04

    Karian En Math:

    Heyla,
    Weer geweldig om te lezen. Kijk er iedere week naar uit om jullie "zware" leven te lezen, ongelofelijk, dat jullie dat volhouden :):). Nou meiden echt zou er ook geen moeite mee hebben.
    Succes met je AH soll. hopelijk geluk, we horen het wel weer.
    Dikke kus van hier en tot een volgende
    xxx

  • 30 November 2009 - 06:40

    Rachel:

    hallo daar jullie

    het is weer een gigantisch leuk verhaal het eerste wat ik op maandagmorgen doe is de laptop aan en dan gelijk naar de hotmail om jullie verhaal te lezen.
    elke maandagmorgen weer een goed begin als ik weer wat nieuws hoor vanuit het zonnige curacao.

    heel veel groetjes vanuit weert en tot het volgende verhaal

    groetjes smurf en ik

  • 30 November 2009 - 16:39

    Mamsie:

    hoi schat leuk verslag weer!!!!
    je houdt het goed bij, heb je straks een leuk boek als herinnering.
    leuke foto met Najib, en wat het werk betreft, lukt het niet dat is dan pech, welke gek kan zeggen:ik heb 4 maanden gechild op Curaçao, heerlijk toch zo'n lange vakantie

  • 30 November 2009 - 17:26

    Enrique:

    Heey
    Lang verhaal weer inderdaad:P
    Ben echt jaloers op jullie met Najib haha.

    Nog 16 daagjes!!

    xx

  • 08 December 2009 - 16:26

    Idy Lensing:

    Hallo katja, Leuk om je reisverslag te lezen en zo kun je het wel volhouden,denk ik. Ik had al eens gereageerd, maar kennelijk niet goed . heel veel plezier en succes met je baan en maak er iets van!!!
    groetjes (juf) Idy Lensing B.S. Fatima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Katja

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 51004

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 28 Januari 2013

Stage Curaçao

28 Oktober 2009 - 22 Februari 2010

Katja naar Dushi Korsou!

Landen bezocht: