Bon Pasku i Feliz Aña Nobo!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu Bon Pasku i Feliz Aña Nobo!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Katja Meering - WaarBenJij.nu

Bon Pasku i Feliz Aña Nobo!!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

27 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon dia Makamba's!!

Ik was het in mijn vorige bericht helemaal vergeten te melden *schaam schaam* maar bij deze nog: Bon Pasku i Feliz Aña Nobo!! Ofwel Fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!!

Allicht weer een nieuwe week..
Komt ie:

21 december
Update van gister: gratis binnengekomen natuurlijk;) en het was ook heel leuk aangekleed, hing ook een lekker sfeertje totdat… er ruzie kwam tussen de organisatie en Cache Deluxe, ze zouden van half 8 tot 10 optreden en uiteindelijk hebben ze rond half 11, 4 liedjes gezongen en thats it:(! Echt heel jammer want ze hebben echt leuke liedjes:D..
De drank smaakte me gister ook wel en merkte ik vanmorgen ook, was echt te lui om men nest uit te komen dus heb om half 11 een sigaretje gerookt en ben daarna terug gekropen tot zo ongeveer 2 uur:P..
Vanavond gaan we het nog eens proberen, eerst naar Livingstone voor een paar drankjes en daarna ga ik door naar Bermuda met Enrique om te kijken of Cache dit keer wel meer als 4 liedjes speelt haha.. Tevens hebben we vandaag kaartje gehaald voor onze andere beste maat Jan Smit, dus we hebben de komende 2 weken nog genoeg te doen;).. Loving it:D:D
Ik ben net terug van Bermuda, en ja het Cache gelukt om alweer 4 liedjes te spelen, pff 4 hele nummers.. Maar het is helemaal goedgemaakt door Basic One, bij de salsa les bij ons werden hun nummers vaker gedraaid en vond het natuurlijk helemaal geweldig en heb ze nu ook nog eens gezien:D echt top!!

22 december
Nou, we zouden de wekker zetten op 9u maar natuurlijk heeft niemand hem gezet en ben ik zelf om 10 uur maar opgestaan:P, hebben een tijd gekeken wat we eens gingen doen vandaag en we kozen voor een boottocht door de haven:)! Alleen werd niet op de site vermeld dat deze alleen op woensdag of zaterdag gehouden werd dus daar stonden we dan… Dan maar bij de kade op het terras gezeten en wat gedronken, jaaa daar gaan we weer, is de band van de auto gemaakt, schakelt dat klote ding ineens niet meer:P stonden we dan!! De lieve verhuurder kwam er meteen aan en gaf ons een andere auto voor de tijd dat onze Rocky gemaakt werd, een Opeltje Vectra!! Ik zeg heel stoer ik wil rijden!!!! Kom ik godver niet aan de pedalen, de stoel ging niet verder naar voren en ik ben te klein hahaha dus heeft Enrique toch tegen zijn zin in moeten driven en het ging hem goed af gelukkig:D:D! We hadden kunnen wachten maar we moesten wat wijn inslaan voor vanavond, we gaan naar Ay Caramba, is blijkbaar 10 gulden betalen en 2 uur zuipen;) echt iets voor ons dus:P:D
Nou, terug van Ay Caramba, het is dus 1 uur zuipen voor 10 gulden, wij denken nou het zal alleen bier zijn:P waren het dus ook mixdrankjes dus hebben we iemand ons bier op laten drinken en zijn mixjes gaan halen;).. We hadden honger na de party dus zijn we langs een Truck di Pan (volgens de bevolking hier betekend het “kip langs de weg”) gegaan.. We denken pakken een kleine portie want hadden begrepen dat een normale of grote portie echt voor 4 volwassenen is dus wij denken slim te zijn, nou die kleine portie was me toch een berg pffff, heb alsnog de helft weggeflikkerd!!

23 december
Vroeg dag want we moesten Aziza naar der werk brengen en nu komt het!!!! De hele keukenvloer lag vol met maden:(:(!! Echt smerig, dus natuurlijk hebben we hier dus 4 uur gepoetst ofzo.. Alleen het mooie van dit huis is als je poetst dat je er een kwartier later helemaal niks meer van ziet:P, ja verder heb ik niet veel te melden dan dat we ons zelf hebben getrakteerd op een broodje van DeliFrance en dat ik nu natuurlijk moe ben:P
Nou, Enrique stond erop om te gaan uiteten, ja dan doen we dat maar! Zijn we lekker bij Zanzibar gaan eten maar we wouden daarna nog niet naar huis dus zijn we maar door wijkjes heengereden met allemaal villa’s om opzoek te gaan naar het mooiste versierde huis:P lekker kansloos maar we hebben onze avond om gekregen;)!

24 december
Bijna kerst, ook al heb ik dat gevoel dus helemaal niet!! Ik mis op dit moment de kerstfilms, de gourmet (terwijl we vanavond gaan bbqen), men kerstpakket:P en natuurlijk men mamsie:).. Het is echt heel raar om hier in de zon kerst te vieren, oja ook nog zonder boom, we hebben namelijk niks, nada, noppes qua kerstversiering dus lekker schraal! We zijn lekker vroeg opgestaan omdat na 3 jaar ervaring in een supermarkt ik dus weet dat het op kerstavond dus ontiegelijk druk zal zijn, en ja uiteraard had ik weer gelijk:P we reden onze straat uit en de file stond al op ons te wachten, geweldig toch;)
Vanmiddag doen we het rustig aan, beetje wasjes draaien want we moeten op en top zijn voor vanavond natuurlijk:D onze maten Nick & Simon treden op bij Mambo Beach!
Voor dat we daarheen gingen hadden we eerst nog een afscheidsbbq van Renee want ze gaat morgen naar huis, echt heel vreemd om met kerst te bbqen ipv te gourmetten ofzo:P:P
Nou, is onze missie om met die 2 mannen op de foto te gaan, komen we thuis met een foto met Gerard Joling:P ook vet natuurlijk! Hij was tenminste wel zo aardig om met ons op de foto te gaan want Simon verrekte het pffff:(.. Daarna zijn we nog even naar Livingstone gegaan om Sherman een goede kerst te wensen en werd ons meteen gevraagd of we morgen een drankje kwamen doen omdat hij gewoon moet werken.. Ik heb ook een tijdje achter de bar mogen staan om men eigen drankjes te maken:P, vond het natuurlijk wel vet en heb ook een klant geholpen haha!!! Toen we dus eenmaal lekker lagen te slapen werden we wakker omdat er op onze deur werd geklopt door kutzatte Bas, meneer had geen sleutels bij en ook geen idee waar die ze had gelaten dus kwam bij ons een matras lenen zodat ie ergens in het huis kon bivakkeren tot iemand met zijn sleutels terugkwam, we hebben ons echt ziek gelachen hoe zat die vent wel niet was, daarna hebben we toch nog lekker een rustige nacht gehad!

25 december
1e kerstdag! Het is weer 1 grote teringzooi in het huis, de afwas van de bbq staat er nog en alle blikjes bier liggen in de tuin weg te rotten! Wordt een rustig dagje vandaag.
Nou, de afwas is weggewerkt, en Kevin is aan zijn Kerstdiner voor ons begonnen, echt heel leuk en lief bedacht maar ik lust het vrijwel allemaal niet:(:( Het menu is:
- Voorgerecht: garnalencocktail met frisse sla
- Hoofdgerecht: Entrecôte met rode wijnsaus, aardappelpuree, groene asperges en een mousseline van erwten.
- Nagerecht: Tiramisu met kersen
Leuk bedacht toch?? Het menu voor Enrique en mij wordt wat simpeler maar evengoed lekker.
- Voorgerecht: tomaten cremesoep
- Hoofdgerecht: Kogelbiefstuk met pepersaus en gebakken champignons
- Nagerecht: een lekker ijsje:P
Ben dus erg benieuwd hoe Nans het vind want zij eet wel gewoon mee!

Nou achteraf had ik het dus ook wel mee kunnen eten wat vond vooral de erwten mousseline lekker, heb het bij Nans geproefd:P
Na het eten zijn we langzaam met de mannen naar Bermuda gegaan om te kijken wie er van hun vanavond het meeste ging scoren.. Uitslag: HELEMAAL NIKS,NADA, NOPPES!!!
Stelletje kansloze persoontjes..;)

26 december
Vroeg opgestaan om naar het strand gegaan, Porto Marie want dit had Enrique nog niet gezien! Nans wist de weg maar uiteindelijk hebben we dus een rondje Westpunt gehad voor we er waren maar maakt niet uit, heb heerlijk op het strand men boek uitgelezen:P en dat op anderhalve dag tijd, een record dus:P Heb weer lekker genoten, weer beetje bijgekleurd en had sjans van de masseur:P omdat ik onder een parasol lag zou ik korting krijgen maar heb er dus zo gigantisch omheen geluld omdat ik meteen nee zeggen zo zielig vond:P:P
We wouden de kerstsfeer er een beetje inhouden door kerstfilms te gaan huren maar alles is open behalve de videotheek:( dus helaas!!
’s Avonds hebben we gegeten bij Fort Nassau, een tent waar we nog niet zijn geweest:), beetje exclusiever dan normaal maar het eten was dus niet te vreten, de wijn daar in tegen was wel heerlijk:P:P En op zich vergaf ik ze het eten want het uitzicht was echt geweldig:D

27 december
Vroeg opgestaan om weer wat te ondernemen met Enrique, hij komt zelf amper met ideeën dus wij moeten het maar bedenken dus Nans kwam op het idee om te gaan ontbijten bij de Mac:P, nooit gehad dus whatever, we gaan het gewoon proberen;)!! We denken fijn om half 11 een lekkere hamburger naar binnen gooien, hadden ze dat nog niet dus heb ik maar van die kleine pannekoekjes gepakt, en ja waren opzich best te eten... Het wordt steeds gekker hier;)! Daarna zijn we maar weer naar het westpunt gegaan om Enrique de Shete Boka’s te laten zien, voor ons was het herhaling maar hebben er evengoed weer een paar leuke foto’s bij:)!!
Ik wou vanmiddag nog paar uurtjes op bed liggen om weer fit naar de salsa te gaan vanavond, alleen het is nu al half 4 dus heeft weinig nut:(.. Vanavond gaan we kijken hoe de salsa in Villa Maria is dus daar morgen maar voor jullie volgende week weer een update over:P!!

Tot de volgende:D

Ayo & Grandi Sunchi

• 27 December 2009 - 20:43

Karian En Math:

Ik mag als 1e reageren :).
    Heel leuk weer en leuke foto's. Toch anders kerst met zon en zee, maar ook speciaal.
    Fijne jaarwisseling benieuwd hoe jullie dat ervaren met zo'n weer. En voor Nancy alvast een dikke proficiat,xx.

• 27 December 2009 - 20:58

Daphne:

Nou, aan dat kerstpakket van de Jumbo mis je niks hoor;)

Fijne kerst nog:P Beetje te laat, dus bij deze ook alvast gelukkig nieuwjaar:P

• 27 December 2009 - 22:32

Rachel:

hallo daar

het is weer een schitterende week geweest voor jullie zo te lezen allemaal.
    wat een kei leuke fotos van nick en simon en die met gerard joling echt wel gaaf.
    nou wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling en een goed begin voor het nieuwe jaar.
    en nancie alvast gefeliciteerd met je verjaardag op 1 januari.

groetjes van rachel en tot het volgende verhaal

• 29 December 2009 - 14:05

Mamsie:

ja schat leuk weer allemaal, je hebt een lekker kleurtje alleen je gezicht blijft rood.
    nog een paar weekjes en dan mag je Annemie en mij de leuke plekjes laten kijken.
    heerlijk dat iemand anders eens boven aan staat met een reactie.
    1 tip voor Rachel::: verzin eens wat anders om te schrijven je reageert elke week hetzelfde

• 01 Januari 2010 - 21:44

Karian En Math:

Een heel geweldig en gelukkig 2010, en wie weet volgt er nog een keer een terugreis en dan met een job; je weet maar nooit.

Amusent en tot het volgende verhaal.
    x